امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 32845 |
تاریخ انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
159 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه باوجود حرکت دنیا به سمت مشاغل نوظهور، این امر در کشور ما مورد غفلت واقع شده است، گفت: باید چشم انداز دستیابی به مشاغل آینده و حرکت به سمت و سوی تکنولوژی های نوین را هرچه سریع تر ترسیم کنیم.

ناصر چمنی در گفت وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ‌ درباره ترسیم چشم انداز مشاغل آینده در کشور اظهار کرد: کشور ما کشوری صنعتی است و پایه های اصلی اشتغال کشور به دلیل منابع طبیعی ارزشمندی که داریم باید در این زمینه استوار باشد اما از نظر شرایط شغلی، دنیا در حال تغییر است و ما نیز ناچاریم با تغییر و تحولات دنیا پیش برویم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشاغل آینده بر محور آی تی و اینترنت شکل خواهد گرفت، ادامه داد:در دوران کرونا شاهد ایجاد مشاغل جدید در بستر اینترنت بودیم و فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی یکی پس از دیگری ایجاد شدند و کالاها و محصولات خود را عرضه کردند.

چمنی افزود: بسیاری از مشاغل خدماتی در بستر اینترنت توانستند به فعالیت خود ادامه دهند و فروش غذای آنلاین و البسه و پوشاک در فضای مجازی شیوه ای بود که باعث شد افراد تولیدات خود را با هزینه کمتر به فروش بگذارند و درآمدی برای خود داشته باشند.

این کارشناس حوزه کار بر لزوم حمایت دولت از کسب و کارهای اینترنتی تاکید کرد و گفت: اگر دولت به این مبحث ورود نکند این شغل ها به مسیرهای دیگر خواهند رفت. برخی از مشاغلی که در بستر اینترنت به رونق رسیدند به دلیل عدم حمایت و برخی سنگ اندازی ها تعطیل شدند و به سرعت از بین رفتند بنابراین لازم است زیرساختهای مورد نیاز برای ایجاد و توسعه این کسب و کار را فراهم و نظارت بر فعالیت آنها اعمال شود.

وی در پایان با بیان اینکه علیرغم حرکت دنیا به سمت مشاغل نوظهور، این موضوع در کشور ما مورد غفلت واقع شده است، اظهار کرد: ما باید همزمان با رشد اقتصادهای مدرن و ظهور تکنولوژی‌های جدید برنامه ریزی کنیم و به صنعت و آی تی و مشاغل آینده توجه نشان بدهیم. اگر در زمان خودش به این موضوع اهمیت ندهیم و غفلت کنیم، تکنولوژی‌هایی سرکار می آیند که از آنها عقب خواهیم ماند بنابر این باید چشم انداز دستیابی به مشاغل آینده و حرکت به سمت و سوی تکنولوژی های نوین را هرچه سریع تر ترسیم کنیم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top