امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 31486 |
تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۳۲ | ارسال توسط : |
5412 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: پشت صحنه سکانس‌های ماندگاری از فیلم سینمایی درخشش (the shining) شاهکار استنلی کوبریک در تاریخ سینمای وحشت منتشر شده است. یکی از مشهورترین سکانس‌های فیلم درخشش، سکانس «جانی اینجاست». در این سکانس جک نیکلسون برای کشتن همسر و فرزندش با تبر در را ریز ریز می‌کند و سرش را از میان در نشان […]

گروه فرهنگی: پشت صحنه سکانس‌های ماندگاری از فیلم سینمایی درخشش (the shining) شاهکار استنلی کوبریک در تاریخ سینمای وحشت منتشر شده است. یکی از مشهورترین سکانس‌های فیلم درخشش، سکانس «جانی اینجاست». در این سکانس جک نیکلسون برای کشتن همسر و فرزندش با تبر در را ریز ریز می‌کند و سرش را از میان در نشان می‌دهد و می‌گوید «جانی اینجاست.» جالب است بدانید این سکانس از فیلم درخشش صد و بیست و هفت بار توسط استنلی کوبریک گرفته شده و این رکورد در گینس ثبت شده‌است.

 

صفحه فیلم امروز با انتشار بخش‌هایی از پشت صحنه این فیلم آورده است: «برای فیلم‌برداری این سکانس، عوامل طراحی صحنه، در را طوری تعبیه کرده‌بودند که به راحتی شکسته شود اما نیکلسون که سابقه داوطلبی در زمینه آتش‌نشانی داشت مثل آب خوردن در راشکست. به همین خاطر گروه طراحی صحنه مجبور شدند دری محکمتر آماده کنند. برای فیلمبرداری این صحنه که ۳ روز طول کشید ۶۰ در نصب و تخریب شد.

یکی از عادت‌های خاص کوبریک برداشت‌های متعدد بود. ولی جالب است که او نمای سیلاب خون از آسانسورهای هتل در این فیلم را فقط در ۳ برداشت گرفت. البته آماده‌سازی نهایی این صحنه برای این لحظه از فیلم ۹ روز طول کشید و هربار هم که در باز می‌شد و خون می‌ریخت کوبریک گله می‌کرد که مایعی که از آسانسور بیرون می‌آید شبیه خون نیست. تقریبا یک سال طول کشید بود تا مقدمات فیلم‌برداری این صحنه آماده شود.»
….

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top