امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 31318 |
تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
363 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

برخی از تیم‌های سطح اول فوتبال ایران خانه به دوش هستند و از امکانات تمرین و بازی در شهر خود برخوردار نیستند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، لیگ برتر هفته‌های پایانی خود را دنبال می‌کند اما همچنان باشگاه نساجی خانه به دوش است و هنوز نتوانسته در ورزشگاه خود به میدان برود. آن‌ها علاوه بر این‌که در خانه بازی نمی‌کنند، تمرینات خود را در تهران برگزار می‌کنند. تنها باشگاه نساجی نیست که تمرینات خود را در شهری غیر از شهر خود و در تهران برگزار می‌کند. دو تیم کرمانی گل گهر و مس رفسنجان و در بیشتر اوقات تیم نفت مسجدسلیمان در تهران تمرین می‌کنند.

با احتساب تیم‌های تهرانی لیگ برتر نزدیک به نیمی از لیگ برتری‌ها در پایتخت تمرین می‌کنند. پارس جنوبی جم در زمان حضور در لیگ برتر نیز در تهران تمرین می‌کرد و پس از سقوط به دسته یک تمرینات خود را به استان خود منتقل کرد. در لیگ دسته یک هم استقلال ملاثانی در خانه خود بازی نمی‌کند و در ورزشگاه تختی اهواز به میدان می‌رود.

حکایتی که سال‌هاست در فوتبال ایران وجود دارد. در مقایسه با کشورهای همسایه‌ و به طور مثال کشور قطر، این کشور با وجود پتانسیل پایین‌تر در کمیت و استعدادها، از امکانات کاملی برخوردار است. به طوری که هر باشگاه در این کشور از کمپ تمرینی و ورزشگاهی مجهز برخوردار است اما در مقابل کمبود امکانات مشکلات فراوانی را برای تیم‌های مختلف فوتبال ایران به وجود آورده است.

در استان مازندران ورزشگاهی با تجهیزات کامل وجود ندارد و باشگاه نساجی نمی‌تواند در این استان از حریفان خود میزبانی کند. تیم‌های معدودی در لیگ برتر ایران هستند که از وضعیت خوبی برخوردارند. ادامه این روند ضربه بزرگی به فوتبال ایران وارد می کند و عدم توجه به این مساله شیب نزولی فوتبال ایران را بیشتر از گذشته خواهد کرد. باید دید چه زمانی مسئولان ورزش و فوتبال ایران به فکر زیرساخت‌های فوتبال خواهند افتاد.

انتهای پیام   

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top