امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 31264 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
206 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره زمان احتمالی برداشت یارانه‌ها گفت: این موضوع باید در همین ماه تعیین تکلیف شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: از شهریور ۱۴۰۰ به این‌ طرف بین ۴۰ تا ۸۰ درصد کالاها تغییر قیمت داشتند و مجبور شدیم که مبلغ یارانه‌ها را بیشتر کنیم که پوشش قانونی تا حدودی داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که چند میلیون خانوار یارانه دریافت کرده‌اند؟ گفت: با پرداختی که انجام می‌شود از لحاظ دهک درآمدی، ۹ دهک یارانه دریافت می‌کنند.

میرکاظمی در ارتباط با تدابیر اتخاذ شده در خصوص اتباع خارجی نیز تصریح کرد: در این مرحله که روی کالاهای اساسی، یارانه داده می‌شود تصمیمی درخصوص این اتباع گرفته نشده است و تصمیمات تنها مربوط به مردم خودمان است. در مورد نان و دارو احتمالا باید برنامه‌ای دیده شود که تا اطلاع ثانوی یارانه آن‌ها قطع نخواهد شد و همان روند سابق برای نان‌های خبازی و دارو ادامه دارد. اگر روش جایگزین بیاید برای آن‌ها یک فکری می‌شود، اما در این مرحله برای اتباع بیگانه چیزی در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی راجع به مسدود شدن حساب یارانه‌های واریزی و صحت این مسئله گفت: این حساب بانکی کسانی است که قبلا یارانه می‌گرفتند و این یارانه نیز در همان جا رفته است و این مبلغ نگاه داشته شده است و هروقت طرح اجرا شود ماه به ماه آزاد می‌شود.

وی درباره حذف یارانه معیشتی و یارانه ۴۵ هزار تومانی نیز یادآورشد: این یارانه‌ای که واریز شده است تجمیع یارانه معیشتی و ۴۵ هزار تومانی است که در یک حساب جمع شده است.

میرکاظمی درباره کسانی که یارانه تا به حال دریافت نمی‌کردند نیز بیان کرد: وزارت رفاه، طبق قانون بودجه سه ماه فرصت داشته تا دهک‌ها را پالایش کند و آن‌هایی که درآمد بالا داشتند را تعیین تکلیف کند و کمک کند افراد جدید از دهک‌های پایین را که جا مانده بودند به این طرح وارد کند و وزارت رفاه این کار را انجام می‌دهد و اگر از خودشان سوال کنید اطلاعات دقیق‌تری به شما می‌دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی راجع به این‌که ۶ ماه بررسی جامانده‌ها زمان می‌برد؟ گفت: من چنین چیزی را نشنیدم و قائدتا باید با وزارت رفاه صحبت شود که اگر چنین چیزی هست اصلاح شود و این روند تسریع شود و به سرعت بررسی کنند. هر زمانی هم که جواب دادند باید ما به تفاوت به آن‌ها پرداخت شود.

وی راجع به یارانه نان نیز اعلام کرد: تا زمانی که اطمینان حاصل نکنیم، هیچ اتفاقی برای مردم نمی‌افتد همین یارانه خبازی‌ها ادامه دارد و ممکن است تا پایان سال نیز این روند ادامه داشته باشد.

میرکاظمی درباره زمان احتمالی برداشت یارانه‌ها نیز گفت: این موضوع باید در همین ماه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top