امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 2797 |
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ | ارسال توسط : |
395 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

پروفسور حسن اکبرزاده نابغه گیلانی در سن ۹۲ سالگی در شهر پاریس چشم از جهان فروبست. به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پروفسور حسن اکبرزاده، از شاخص ترین چهره‌های علمی ایران در سطح بین المللی بود و پس از گذراندن تحصیلات پایه در رشت وارد دانشگاه تهران شد. این نخبه ریاضیات سپس راهی فرانسه شد تا تحصیلات آکادمیک […]

پروفسور حسن اکبرزاده نابغه گیلانی در سن ۹۲ سالگی در شهر پاریس چشم از جهان فروبست.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پروفسور حسن اکبرزاده، از شاخص ترین چهره‌های علمی ایران در سطح بین المللی بود و پس از گذراندن تحصیلات پایه در رشت وارد دانشگاه تهران شد. این نخبه ریاضیات سپس راهی فرانسه شد تا تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه سوربن فرانسه ادامه دهد.

او موفق به اخذ مدرک دکتری دولتی در رشته ریاضی از دانشگاه سوربن فرانسه شد و سالها با مرکز دولتی تحقیقات علمی فرانسه -لابراتوار کلژ دو فرانس- همکاری داشت و خدمات ارزنده ای ارائه کرد. وی همچنین سالها به تدریس دانشگاهی در اروپا پرداخت.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن ریاضی ایران، از وی مقالات زیادی در زمینه ریاضی به ویژه در زمینه دیفرانسیل و هندسه در اروپا و آمریکا به چاپ رسیده است.

اداره علمی و دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(انعکاس روز و به نقل از ایسنا) درگذشت این ریاضیدان ایرانی را به جامعه علمی تسلیت می‌گوید.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top