امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 27791 |
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰:۲۷ | ارسال توسط : |
690 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

این روغن دارای خواص ضد قارچی، ضد التهابی و ضد باکتریایی است.

انعکاس روز گل همیشه بهار (نام علمی: Calendula officinalis یا Calendula persica) گیاهی از گونه Calendula یا همان کالاندولای معروف است. این گیاه علفی دارای ساقه ای به طول ۲۰ تا ۵۰ سانتی متر و گل های زرد رنگ است.

روغن گل همیشه بهار یا روغن کالاندولا نیز یک روغن طبیعی است که از این گیاه فوق العاده (Calendula officinalis) استخراج می شود. محصول مورد نظر اغلب به عنوان درمان مکمل یا جایگزین استفاده شده و سالیان سال است که با بازخوردهای مثبتی همراه بوده است.

روغن کالاندولا دارای خواص ضد قارچی، ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می توانند آن را در التیام زخم ها، تسکین اگزما و تسکین جوش های ناشی از پوشک تبدیل به فرآورده ای مفید کنند. همچنین کالاندولا از دیرباز به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی نیز کاربرد داشته است.

روغن مذکور از دم کردن گل همیشه بهار در روغن حامل به دست می آید. گفتنی است که آن را می توان به تنهایی یا برای تهیه پماد، کرم و مرهم استفاده کرد. کالاندولا همچنین می تواند به صورت تنتور، چای و کپسول نیز مصرف شود.

(تنتور در حقیقت مخلوطی از آب و الکل یا آب و سرکه است که حاوی نوعی ترکیب دارویی، گیاه دارویی یا داروی سنتی است.)

کالاندولا دنیایی باورنکردنی از فواید درمانی

اما آیا می دانید که فرآورده های مختلف همیشه بهار و به خصوص روغن کالاندولا چه مزایای برای سلامت پوست دارند؟ نکاتی که در ادامه توضیح داده می شوند، با استناد به مطالعات منتشر شده توسط مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا جمع آوری شده اند:

کرم کالاندولا به عنوان ضد آفتاب

روغن کالاندولا ممکن است گزینه ای مناسب برای محافظت از پوست در برابر آفتاب باشد. یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که روغن گل همیشه بهار دارای خواص SPF (محافظت از نور آفتاب) به عنوان مخلوط کرم است. با این حال به شواهد بیشتری برای حمایت از کرم کالاندولا به عنوان یک ضد آفتاب احتمالی مورد نیاز است.

امروزه ضد آفتاب های متنوعی از جمله انواع حاوی عصاره یا روغن کالاندولا تولید شده و از طریق فروشگاه های آنلاین و داروخانه هه قابل خریداری هستند.

روغن کالاندولا برای بهبود زخم

روغن کالاندولا می تواند بهبود زخم را تسریع کند. با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۳، استفاده از پماد آلوئه ورا یا گل همیشه بهار همراه با مراقبت های استاندارد زمان بهبودی اپیزیوتومی (برش جراحی در ناحیه پرینه) را سرعت می بخشد.

در این مطالعه زنانی که هر هشت ساعت یک بار به مدت پنج روز از پماد آلوئه ورا یا گل همیشه بهار استفاده کردند، از شر علائمی مانند قرمزی، تورم و کبودی نجات یافتند. مشخص شد افزودن پماد آلوئه ورا یا کالاندولا به مراقبت های استاندارد درمان زخم، بسیار موثرتر از استفاده از مراقبت های استاندارد به تنهایی است.

روغن کالاندولا برای آکنه

گاها از روغن گل همیشه بهار برای درمان آکنه استفاده می شود. با استناد به یک پژوهش آزمایشگاهی، عصاره گل همیشه بهار ممکن است در درمان و پیشگیری از آکنه ولگاریس مفید باشد اما تحقیقات بیشتری به ویژه در حیطه مطالعات انسانی برای حمایت از این یافته ها مورد نیاز است.

در مجموع به منظور استفاده از این مزایای احتمالی در درمان آکنه، می توانید صورت خود را با پاک کننده های حاوی عصاره کالاندولا بشویید. همچنین برخی از افراد با مالیدن کرم یا روغن گل همیشه بهار  نواحی پوستی مستعد آکنه را هدف قرار می دهند. به نظر می رسد که ماسک های صورت با روغن یا عصاره کالاندولا به صورت هفته ای یک بار نیز در تسکین آکنه موثر باشند.

کالاندولا دنیایی باورنکردنی از فواید درمانی

روغن کالاندولا برای راش ناشی از پوشک

روغن کالاندولا می تواند به تسکین بثورات پوشک کمک کند. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۲ نشان داد: در حالی که کرم آلوئه ورا در درمان بثورات پوشک موثر است، پماد کالاندولا به طور قابل توجهی مفیدتر است.

برای تسکین بثورات پوشک، می توانید مقدار کمی روغن گل همیشه بهار را به تنهایی یا مخلوط با آلوئه ورا چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

روغن کالاندولا برای اگزما، پسوریازیس و افزایش کیفیت پوست

مردم محلی به صورت سنتی از روغن گل همیشه بهار برای درمان اگزما استفاده می کنند و از نظر تجربی هم از آن به خوبی جواب گرفته اند. علاوه بر این در مطالعه ای معتبر می خوانیم که روغن کالاندولا به تسکین درد ناشی از درماتیت در افرادی که برای سرطان سینه پرتو درمانی می شوند کمک می کند.

همچنین خواص ترمیم زخم روغن کالاندولا ممکن است آن را به انتخاب خوبی برای درمان پسوریازیس تبدیل کند، اما هنوز تحقیقات کاملی در این مورد صورت نگرفته است. می توانید هر روز چند بار روغن گل همیشه بهار را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

دیده شده که روغن کالاندولا ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد. طبق نتایج به دست آمده از یک مطالعه جدید، کرم حاوی عصاره گل همیشه بهار ممکن است باعث آبرسانی و استحکام پوست شود.  برای این منظور می توانید دو بار در روز روغن یا کرم گل همیشه بهار را روی پوست خود بمالید.

کالاندولا دنیایی باورنکردنی از فواید درمانی

علاوه بر کالاندولا و فواید بی نظیر آن، چندین محصول طبیعی دیگر هم برای مراقبت از پوست وجود دارند که می توانید از آنها در راستای بهبود ظاهر و درمان پوست خود استفاده کنید. از جمله این ترکیبات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– روغن درخت چای

– روغن نارگیل

– آلوئه ورا

– روغن آرگان

– روغن کرچک

– روغن جوجوبا

– کره شی

– روغن بادام

– روغن آووکادو

لازم به ذکر است که در انتخاب محصول باید با توجه به نوع پوست و شرایط منحصر به فرد خودتان تصمیم بگیرید. آیا جوش می زنید؟ منافذ باز دارید؟ پوستتان خشک و دهیدراته است؟ هر یک از این موارد رسیدگی های مخصوص به خود را می طلبند اما به طور کلی به نظر می آید که کالاندولا بر هر دردی درمان باشد.

در مصرف کالاندولا نباید زیاده روی کرد و باید مقدار مناسب مصرف آنرا با مشورت پزشک و افراد دارای دانش در زمینه استفاده از گیاهان در طب سنتی، هماهنگ کرد.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top