امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 2747 |
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ | ارسال توسط : |
259 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

روزهای نخست ورود کرونا مردم‌تصور می کردند فقط دست ندادن و روبوسی نکردن اشتهای این مهمون ناخوانده رو کور می کنه اما این تازه شروع ماجرا بود. باگذشت ۴۰روز از ورود تلخ کرونا به ایران سبک زندگی روزمره مردم کشورمان همانند بسیاری از کشورها تغییر یافته و هر روز که می گذرد اشکال تازه ای […]

روزهای نخست ورود کرونا مردم‌تصور می کردند فقط دست ندادن و روبوسی نکردن اشتهای این مهمون ناخوانده رو کور می کنه اما این تازه شروع ماجرا بود.

باگذشت ۴۰روز از ورود تلخ کرونا به ایران سبک زندگی روزمره مردم کشورمان همانند بسیاری از کشورها تغییر یافته و هر روز که می گذرد اشکال تازه ای از سبک زندگی کرونایی رونمایی می شود.
تو این روزها اکثر مردم تا دیروقت حتی تا ساعت٣یا۴بامداد بیدار هستند تو هر گروهی که در فضای مجازی سرک می کشید یا عضو هستی می بینی از یه گروه مثلا با هزار عضو ٩٠٠نفر تا ساعت ٣بامداد آنلاین هستند. از طرف دیگه خیلی ها در این ایام قرنطینه تا نزدیک ظهر خواب هستند.
نبوغ آشپزی و درست کردن کیک و پیتزا در خیلی از شهروندان شکوفا شده ، مرتب پست های جدید از پخت و پز انواع و اقسام کیک و پیتزا تو شبکه های اجتماعی ردو بدل میشود
بیشتر دید وبازدیدها ، جلسات ، احوالپرسی ها و درس خوندن ها مجازی شده و انگار فصل جدیدی در زندگی اجتماعی رسمی و غیر رسمی شروع شده است.
خیلی ها به جای باشگاه تو خونه ورزش می کنند. فروش لوازم ورزشی خونگی این روزها خیلی رونق گرفته .
با توجه به کمبود ماسک و کیمیا شدن آن خیلی ها خودشون ماسک درست کرده به صورت می زنند . جالب این که هر چند درباره انتقال این ویروس مرموز از طریق هوا هنوز قطعیت وجود نداره اما شاهد استفاده انواع و اقسام ماسک ها هستیم.
مصرف زنجبیل ، دارچین و آویشن و این اواخر حلوارده هم به شدت افزایش پیدا کرده ، ظاهرا اصلا میانه خوبی با ویروس کرونا ندارند.
هر چند سینماها فعلا تعطیل هستند اما مردم به شدت درحال تماشای فیلم هستند حالا چه نمایش های خانگی یا سریال های تلویزیونی.
ترددهای غیر ضروری به شدت کم شده و مردم سعی می کنند هفته ای یکبار خرید کنند و همه چیزایی را که لازم دارند تهیه کنند.
این ها تنها نمونه هایی از تغییراتی هستند که این روزها نمود داشته اند اما چنان‌که زمان حضور وجولان این ویروس مرموز در ایران و جهان طولانی تر شود شاهد تغییرات اساسی در سبک زندگی
خواهیم بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top