امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 2734 |
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ | ارسال توسط : |
540 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

وزیر نیرو گفت: از مردم می‌خواهیم نکات بهداشتی را به گونه‌ای رعایت کنند که آب شرب کمتری مصرف شود تا بدون مشکل بتوانیم این روزها را پشت سر گذاشته و به استقبال تابستان برویم. به گزارش ایرنا «رضا اردکانیان» در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: اگر از خود طبیعت سوال شود که کدام روز طبیعت […]

وزیر نیرو: مردم در مسائل بهداشتی آب شرب کمتری مصرف کنندوزیر نیرو گفت: از مردم می‌خواهیم نکات بهداشتی را به گونه‌ای رعایت کنند که آب شرب کمتری مصرف شود تا بدون مشکل بتوانیم این روزها را پشت سر گذاشته و به استقبال تابستان برویم.

به گزارش ایرنا «رضا اردکانیان» در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: اگر از خود طبیعت سوال شود که کدام روز طبیعت (۱۳ فروردین‌ماه) بیش از همه به آن خوش گذشته است، می‌گوید همین امروز، که مردم قبول کردند در منازل‌شان باشند و آرامشی به طبیعت حاکم شده است. امیدواریم هر چه زودتر شرایط به روال عادی برگردد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب همیشه مهم است، گفت: همکاران ما هم در بخش آب و هم در حوزه برق، در کنار بهداشت و درمان کشور جزو خاموش کمپین مقابله با این بیماری هستند.

وزیر نیرو افزود: حدود ۲۰ هزار پرسنل در صنعت برق و بیش از ۵ هزار نفر شبانه روز در نیروگاه‌ها و پست‌ها، تصفیه خانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ مشغول هستند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

اردکانیان ادامه داد: عوارض سیلاب‌های اخیر هم تا حدود زیادی مرتفع شده است و از حیث قطع آب و برق روستا موارد محدودی است که در حال حل و فصل است.

وی با بیان این که مصرف آب افزایش یافته است، گفت: وقتی می‌گوییم چالشی در مصرف آب داریم لزوما به حجم موجود آب در مخازن و سدها برنمی‌گردد، به ظرفیت تصفیه خانه‌ها نگاه می‌کنیم، آنها باید کشش تامین آب را داشته باشند.

وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر آب را بیشتر برای بخش بهداشت مصرف می‌کنیم، اما این همان آب شرب است. در برخی مناطق بیش از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داریم. به طور متوسط در سطح کشور و در مدتی مشابه، افزایش مصرف حدود ۱۲ درصد است.

اردکانیان با بیان این که در تعدادی از استان‌ها به تدریج وارد فصل گرم می‌شویم و طبیعتا مصرف برق افزایش پیدا می‌کند، گفت: از مردم می‌خواهیم شیوه رعایت نکات بهداشتی را به گونه ای انجام دهند که آب شرب کمتری مصرف شود تا بدون مشکل بتوانیم این ایام را پشت سر بگذاریم و به استقبال تابستان برویم.

وی به بارش‌ها اشاره کرد و افزود: در مجموع بارش‌هایی که داشتیم، هرچند نسبت به پارسال ۱۱ درصد کمتر است اما سال گذشته سال استثنایی بود. ولی نسبت به متوسط ۵۰ ساله کشور حدود ۲۳ درصد بارش‌ها افزایش داشته است البته این به این معنا است که مخازن ما در وضعیت خوبی هستند.

وزیر نیرو یادآور شد: فقط در استان خوزستان برای آماده شدن مهار سیلاب‌های احتمالی پیش رو حدود ۵.۵ میلیارد متر مکعب حجم خالی در مخازن داریم.

اردکانیان در ادامه به برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: ما برای سال ۹۹ در ۲ سرفصل کارهای‌مان را برنامه‌ریزی کردیم که یکی ساخت و سازها است که مانند سال گذشته که ۲۲۷ طرح بزرگ را ظرف ۶ ماه افتتاح کردیم حدود ۴۰ طرح بزرگ آب و برق فقط برای فصل بهار آماده کردیم که با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح شود.

وی افزود: سرفصل دیگر کارمان در سازوکارها است که با کمک اصلاحاتی که در سازوکارها می‌کنیم، سعی داریم موضوع جهش تولید را در تسریع انجام کارها و سیستم‌های مدیریتی انجام بدهیم.

وزیر نیرو ادامه داد: یکی از این موارد، یکپارچه کردن شرکت‌های آب و فاضلاب در شهرها و روستاها بود که انجام شد و از اول امسال در همه استان‌ها شرکت‌های یکپارچه آب و فاضلاب استانی داریم که هم شهرها و هم روستاها را در برمی‌گیرد.

اردکانیان گفت: دیگری نیز اصلاحی بود که امروز در هیات وزیران به تصویب رسید و ما در ستاد آب کشور برای نزدیک‌تر کردن کانون‌های سیاستگذاری و تنظیم و نظارت و همچنین تمرکز بر مدیریت در مقیاس حوزه‌های آبریز، معاونت آب و آبفای وزارت نیرو و همچنین مدیریتی شرکت مدیریت آب را یکی کردیم البته ساختاری بود که قبلا هم وجود داشت. در انجام این کار به طور قطع از موازی کاری‌ها پرهیز خواهد شد و از سیستم متمرکزتری استفاده می‌شود که نتیجه آن را در آینده خواهیم دید.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top