امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 25994 |
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰:۳۱ | ارسال توسط : |
222 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: بخشی از فیلم‌های ساخته شده توسط ریدلی اسکات در این گزارش رتبه‌بندی می‌شوند. ریدلی اسکات فیلمساز باسابقه‌ای است که از سال ۱۹۷۷ به طور مرتب فیلم‌های بلند سینمایی ساخته است. اسکات همچنین در بسیاری از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی دیگر نیز به عنوان تهیه کننده مشارکت داشته است. اولین بار با فیلم Alien […]

گروه فرهنگی: بخشی از فیلم‌های ساخته شده توسط ریدلی اسکات در این گزارش رتبه‌بندی می‌شوند. ریدلی اسکات فیلمساز باسابقه‌ای است که از سال ۱۹۷۷ به طور مرتب فیلم‌های بلند سینمایی ساخته است. اسکات همچنین در بسیاری از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی دیگر نیز به عنوان تهیه کننده مشارکت داشته است. اولین بار با فیلم Alien در سال ۱۹۷۹ که به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز ژانر‌های علمی تخیلی و ترسناک شناخته می‌شود، معرفی شد. در طول دهه‌ها پس از آن، او فیلم‌های تحسین‌شده و تجاری زیادی را ساخته است. اسکات تا به امروز ۲۷ فیلم سینمایی را کارگردانی کرده و نامزد سه جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده است.

 او یکی از اولین کارگردانانی بود که از ساخت آگهی‌های بازرگانی به فیلم تبدیل شد و نگاهی به جلوه‌های بصری با خود آورد که به مدرن کردن درک ما از فیلم‌برداری و نورپردازی در سینمای جریان اصلی کمک می‌کرد. اما اسکات علاوه بر تأثیری که بر ظاهر فیلم‌ها داشت، مدت هاست که از شخصیت‌های زن قوی در نقش‌های مهم دفاع کرده است. فیلم‌هایی مانند Alien و Thelma و Louise به تغییر درک ما از اینکه یک فیلم با رهبری زنانه می‌تواند باشد کمک کرده‌اند. در ادامه تعدادی از فیلم‌های کار شده او را معرفی کرده‌ایم.

 ۱۰. The Duellists (۱۹۷۷)
اولین فیلم اسکات استعداد بصری او را به قیمت عمق دراماتیک به نمایش می‌گذارد. تجربه او از کار در تبلیغات به وضوح در فیلمی مشهود است که امروزه به زیبایی آن در سال ۱۹۷۷ دیده می‌شود. طرح داستان به نوعی شبیه بری لیندون است. با این حال، با اجرا‌های خوب و تولید خلاقانه، ارزش تماشا کردن را دارد.

۹. Matchstick Men (۲۰۰۳)
یکی از فیلم‌های کمیاب‌تر اسکات، یک درام جنایی جذاب است که تا حدی در مورد کار‌های کلاهبرداری واقعی و تا حدودی در مورد انواع افرادی است که آن‌ها را تداوم می‌بخشند. داستان پرپیچ و خم فیلم بی نهایت قابل تماشا نیست، اما جذابیت‌های خود را به خصوص از یک بازیگر بی عیب و نقص دارد.

۸. بلک هاوک داون (۲۰۰۱)
یک فیلم اکشن با ارزش‌ که برخی از پایه‌های آن در دنیای واقعی است. این فیلم برگرفته از رویکرد نظامی‌گری است که البته این کار را در منظر اول شخص انجام می‌دهد. نکته جالب اینجاست که هیچ کس به اندازه کافی درباره تأثیرگذاری این فیلم بر فیلم‌های بعدی دوران پس از ۱۱ سپتامبر صحبت نمی‌کند.

 ۷. آخرین دوئل (۲۰۲۱)
این فیلم یک انتخاب بحث برانگیز است، اما به نظر فیلم مهمی است که خوب ساخته شده و بسیار منحصر به فرد است. توجه اسکات را به جزئیات جلب می‌کند و آن تمرکز را بخشی از سرگرمی می‌کند. این یک درام تاریخی معمولی نیست، نبرد دیدگاه‌هاست.

۶. گانگستر آمریکایی (۲۰۰۷)
فیلمی تاریک، پیچ خورده، پیچیده و منحصر به فرد است. این فیلم جنایی با تولید چشمگیر و بازی باورنکردنی که شما را به دورانی از تاریخ می‌برد و به شما اجازه فرار نمی‌دهد.

۵. مریخی (۲۰۱۵)
یک نمونه بسیار نادر از فیلمی که تقریباً به خوبی کتابی است که بر اساس آن ساخته شده است. The Martian یک داستان علمی تخیلی بقای شیک، با شوخ طبعی است. ریدلی اسکات به عنوان کارگردان این فیلم را جذاب و سرگرم کننده می‌کند.

۴. تلما و لوئیز (۱۹۹۱)
اسکات گرایش‌های فمینیستی را در فیلم‌های خود نشان داده است و شاید تلما و لوئیز جسورانه‌ترین اظهارات را در این زمینه بیان می‌کنند. اما این فیلم همچنین فوق العاده شیک و بسیار احساس برانگیز است. این یک کلاسیک است که همیشه در خاطر می‌ماند.

۳. گلادیاتور (۲۰۰۰)
گلادیاتور برنده بهترین فیلم اکشن است. این به حس بی عیب و نقص ریدلی اسکات از جزئیات و توانایی او در ارتقای یک منبع از طریق کارگردانی خود صحبت می‌کند. گلادیاتور یکی از آن فیلم‌هایی است که امتحانش را در طول زمان تحمل می‌کند و تماشای آن همیشه سرگرم‌کننده خواهد بود.

۲. بلید رانر (۱۹۸۲)
بلید رانر آنقدر از زمان خود جلوتر بود که مخاطبان و منتقدان نمی‌دانستند در مورد آن چه فکری کنند. امروزه ما آن را به عنوان یکی از جالب ترین، تاثیرگذارترین و تامل برانگیزترین فیلم‌های علمی تخیلی ساخته شده می‌شناسیم.

۱. بیگانه (۱۹۷۹)
فیلم های شماره ۱ و شماره ۲ در این لیست ممکن است قابل تعویض باشند، اما باید به Alien اشاره شود، زیرا نه تنها کار حرفه‌ای اسکات را رقم زد، بلکه فیلمی بسیار تأثیرگذار برای داستان‌های علمی تخیلی بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top