امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 2452 |
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ | ارسال توسط : |
1477 بازدید
۰
| 8
ارسال به دوستان
پ

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان گفت: شرکت سایپا درنظر دارد خودرو جدید رهام را جایگزین پراید کند و همچنین ظرفیت تولید تیبا برای جایگزینی پراید افزایش خواهد یافت.

ابراهیم احمدی در خصوص توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: دو شرکت ایران خودرو و سایپا، خودروهای جایگزین پراید و پژو ۴۰۵ را مشخص کرده اند.

وی افزود: سایپا در نظر دارد خودرو جدید «رهام» را جایگزین پراید کند، همچنین ظرفیت تولید تیبا برای جایگزینی پراید افزایش خواهد یافت.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان با تاکید بر اینکه در تولید قطعات خودروهای جایگزین پراید مشکلی نداریم، افزود: قراردادهای تولید قطعات با خودروسازان منعقد شده و نمونه های این قطعات به شرکت های خودروساز جهت بررسی ارسال شده است.

وی تاکید کرد: البته در مسیر تولید قطعات خودروها چالش هایی وجود دارد، اما قطعه سازان و خودروسازان به دنبال رفع مشکل برای تولید هستند.

احمدی تصریح کرد: البته تولید خودرو رهام نیازمند سرمایه گذاری سنگینی است و شرکت سایپا به دنبال دریافت تسهیلات مناسب برای تولید این محصول است.

وی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو به دنبال جایگزین کردن خودرو پژو ۳۰۱ به جای پژو ۴۰۵ است، گفت: از سوی دیگر با بهینه کردن موتور پژو ۴۰۵، موتور جدیدی با نام XU۷ پلاس تولید می شود که موجب بالا رفتن توان موتور و کاهش مصرف بنزین خواهد شد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان با تاکید بر اینکه به طور قطع تولید پراید در سال ۱۳۹۹ متوقف خواهد شد، گفت: البته احتمال دارد خودروهای جایگزین پراید با ظرفیت پایین تری تولید شود، از سوی دیگر تمرکز خودروسازان بر روی تولید موتورهای بهینه و دوگانه سوز و با مصرف سوخت پایین است.

وی درباره خصوص دلیل تعویق توقف تولید پراید طی چند سال گذشته، اظهار کرد: متاسفانه تشدید تحریم ها و خروج آمریکا از برجام موجب لغو قراردادهای خودروسازان خارجی شد که این سبب تعویق طرح توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ شد.

احمدی در خصوص اینکه شرکت های خوردوساز اقدام به پیش فروش یکساله محصولاتشان می کنند در حالیکه تعهدات قبلی خود را هنوز تحویل نداده اند، اظهار کرد: تا حدودی کمبود قطعات وجود دارد، اما تولیدات شرکت های خودروساز رو به بهبود است، اما واقعیت این است محصولات این دو شرکت با زیان وارد بازار می شود و قیمت تمام شده خودروها بیشتر است.

وی با اعتقاد بر اینکه دو شرکت ایران خودرو و سایپا در حال زیان هستند، گفت: زیان انباشته آنها از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد تومان است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه قطعات داخلی تولید خودرو همچون آلومینیوم، ورق، مس، فولاد وپلی آمیدها حتی تا چهار برابر گران شده است، همچنین دستمزد کارگران طی دو سال گذشته تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top