امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 2423 |
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ | ارسال توسط : |
1450 بازدید
۰
| 8
ارسال به دوستان
پ

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: روزانه در شهر تهران حدود ۵ هزار تن پسماندهای ساختمانی و عمرانی تولید می‌شود که این مقدار، ۷ برابر پسماندهای خانگی بوده و سبب تردد بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز در شهر می‌شود.

پوریا رستمی خبرنگار: حسین جعفری، با تاکید بر ضرورت به کارگیری فن‌آوری‌های نوین در تمامی فرایندهای مدیریت پسماند، یادآور شد: در خصوص مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی که هم از دیدگاه بازیافت و بازگشت آن به محیط‌ زیست و هم از جهت منظر شهری دارای اهمیت زیادی است؛ این سازمان خدمات ویژه‌ای را به شهروندان محترم ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: با ایجاد سیستم یکپارچه مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی، تمامی پیمانکاران و کامیون‌داران فعال در این حوزه تحت نظارت اتحادیه صنفی توسط معاونت پسماندهای ساختمانی این سازمان راهبری شده و شهروندان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک در منطقه خود، خدمات لازم را در خصوص مجوزهای تردد و حمل این پسماندها برای پلاک‌های ثبتی به صورت سیستمی و در قالب سیستم یکپارچه اخذ کنند.

وی با تاکید بر الزام اخذ مجوز مدیریت پسماند برای پروژه‌های عمرانی مناطق و شرکت‌ها برای حفاری و خاکبرداری، گفت: برای تخلیه پسماندهای ساختمانی و عمرانی، پیمانکاران باید به محل‌های مشخص که توسط این سازمان تعیین شده است، مراجعه کرده و طبق دستورالعمل ناحیه محوری و مصوبه کاهش آوار و نخاله‌های ساختمانی، نظارت بر صحت اجرای این فرایند در مناطق ۲۲ گانه بر عهده شهرداری نواحی بوده و عوامل نظارتی این سازمان نیز به عنوان ناظران عالی بصورت شبانه‌روزی در حال رصد کلانشهر تهران هستند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اضافه کرد: احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی و عمرانی، تولید شن و ماسه و سایر صنایع جانبی از قبیل انواع کف‌پوش و بلوک‌های بتنی و سیمانی نیز از برنامه‌های آتی این سازمان در راستای کاهش میزان دفن هرگونه پسماند بوده که در قالب برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران و با هدف افزایش میزان استحصال و بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی هستند./ آنا

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top