امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 2399 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ | ارسال توسط : |
1690 بازدید
۰
| 8
ارسال به دوستان
پ

وزیر رفاه با بیان اینکه تاکید رئیس جمهور برای واگذاری بزرگ شرکت‌های شستا در سال آینده در راستای رها کردن بنگاه داری است گفت: باید فعالیت‌های اقتصادی بنگاه داری را تبدیل به پیدا کردن یک پرتفوی مناسب از سهام کنیم و در نهایت سود قابل ملاحظه‌ای به بیمه شدگان برگردانیم.

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در پاسخ به پرسشی پیرامون انتقادات و مخالفت‌های مطرح شده با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر واگذاری بزرگ شرکت‌های متعلق به شستا به بخش خصوصی در سال آینده‌، در حالی که این صندوق نهادی عمومی و غیردولتی بوده و اموال آن متعلق به دولت نیست گفت: فرمایشات رئیس جمهور به طور کامل شنیده نشد، ایشان همانجا در ادامه آن جمله گفت که منظور بنده، مدیریت بنگاه‌های اقتصادی است.

وی افزود: در واقع این تأکیدات، همان جهت‌گیری بود که بنده هم در مجلس اعلام کرده بودم و جهت‌گیری عمومی ما هم به سمت فعالیت‌های اقتصادی برای جلوگیری از کاهش ارزش وجوهی است که بیمه شدگان در اختیار صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری می‌گذارند.

وزیر رفاه با بیان اینکه در همین راستا باید فعالیت‌های اقتصادی بنگاه داری را به پیدا کردن یک پرتفوی مناسب از سهام تبدیل کنیم و در نهایت سود قابل ملاحظه‌ای به بیمه شدگان برگردانیم گفت: اظهارات رئیس جمهور به معنای رها کردن بنگاه داری است.

شریعتمداری درباره شائبه دخالت دولت در این زمینه اظهار کرد: بحث دخالت دولت مطرح نیست. اتفاقاً دولت برای کمک به صندوق‌ها وارد شده و اکنون ۸۱ هزار میلیارد تومان به دلیل مشکلات ساختاری صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح در بودجه ۹۸ قرار داده است. در واقع نه تنها اتفاقی نمی‌افتد بلکه ۲۵ درصد کل بودجه عمومی برای کمک به صندوق‌ها کنار گذاشته شده است.

وی درباره روند پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی از دولت در بودجه ۹۸ نیز گفت: وضعیت تأمین اجتماعی از دیگر صندوق‌ها پایدارتر است با این حال پرداخت مطالبات، دیر و زود دارد اما سوخت و ساز ندارد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top