امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 23300 |
تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ | ارسال توسط : |
465 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش آسوشیتدپرس، «پن» از انتخاب بکتاش آبتین، نویسنده و کارگردان، رضا خندان مهابادی نویسنده، و کیوان باژن، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار، خبر داد. هر سه نویسنده، عضو «کانون نویسندگان ایران» هستند که سال گذشته در مجموع به اتهاماتی مانند «تهدید علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۵ سال و نیم حبس محکوم و […]

به گزارش آسوشیتدپرس، «پن» از انتخاب بکتاش آبتین، نویسنده و کارگردان، رضا خندان مهابادی نویسنده، و کیوان باژن، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار، خبر داد. هر سه نویسنده، عضو «کانون نویسندگان ایران» هستند که سال گذشته در مجموع به اتهاماتی مانند «تهدید علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۵ سال و نیم حبس محکوم و در اوج بحران کرونا برای اجرای حکم خود به زندان اوین منتقل شدند. کانون نویسندگان ایران، در همان زمان، دلیل اصلی محکومیت این سه نویسنده را «مخالفت با سانسور و دفاع از آزادی بیان» عنوان کرده بود. جایزه انجمن قلم آمریکا با عنوان «جایزه آزادی قلم باربی»، هر ساله به‌منظور مبارزه با تعقیب نویسندگان و دفاع از آزادی‌ بیان اهدا می‌شود.
سوزان ناسل، مدیر اجرایی انجمن قلم آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «….آنها نویسندگانی هستند که نه تنها ایده‌های خود را روی کاغذ می‌آورند، بلکه برای زندگی بدون هراس و همراه با فداکاری بی‌حد و حصر در خدمت آزادی‌هایی هستند که پشتوانه هنر، فرهنگ و خلاقیت است». مراسم سال گذشته انجمن قلم، به‌دلیل شیوع کرونا، به‌صورت مجازی برگزار شد ولی امسال قرار است در تاریخ ۵ اکتبر، در محل سابق موزه «تاریخ طبیعی» آمریکا برگزار شود. هنوز مشخص نیست چه کسی به نمایندگی از سه نویسنده ایرانی در مراسم امسال انجمن این جایزه را دریافت خواهد کرد. پیشتر این جایزه به نویسندگان و روزنامه‌نگارانی از چین، روسیه و میانمار اهدا شده بود. بر اساس اعلام انجمن قلم آمریکا، ایران در رده چهارم کشورهای جهان از لحاظ شمار نویسندگان و اندیشمندان زندانی است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top