امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 23050 |
تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ | ارسال توسط : |
273 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:هواداران هیجان‌زده در روز رونمایی از «دنیای زیبا، کجایی» که رکورد سفارش‌ها را شکست، برای ملاقات با نویسنده صف کشیدند. این یکی از پرهیاهوترین کتاب‌های منتشرشده در تقویم ادبی امسال بوده و طرفداران برای گرفتن نسخه چاپی سومین رمان سالی رونی بسیار مشتاق بودند.به دنبال موفقیت فوق‌العاده دو کتاب اول رونی که با استقبال […]

گروه فرهنگی:هواداران هیجان‌زده در روز رونمایی از «دنیای زیبا، کجایی» که رکورد سفارش‌ها را شکست، برای ملاقات با نویسنده صف کشیدند. این یکی از پرهیاهوترین کتاب‌های منتشرشده در تقویم ادبی امسال بوده و طرفداران برای گرفتن نسخه چاپی سومین رمان سالی رونی بسیار مشتاق بودند.به دنبال موفقیت فوق‌العاده دو کتاب اول رونی که با استقبال منتقدان روبه‌رو شد، «دنیای زیبا، کجایی» در حال حاضر پرفروش‌ترین کتاب آمازون است. شرکت خرده‌فروشی واترستونز اعلام کرد سفارش‌های ثبت‌شده برای رمان قبلی رونی، «آدم‌های معمولی»، بزرگ‌ترین رقم سفارش داستان برای آنها بوده است.

 
نظرات درباره این کتاب که داستان یک نویسنده موفق ایرلندی را دنبال می‌کند، تا کنون از «درخشان» تا «دیرباور» متغییر بوده است. در حالی که فایننشال تایمز آن را «قوی‌ترین نوشته رونی تا کنون» نامیده، تایمز گفت با وجود همه عناصری که رونی را به چنین فرد مهیجی تبدیل کرده، این اثر فاقد عمق و پیچیدگی احساسی است.با این وجود، مردم چنان بی‌تاب دستیابی به این کتاب بودند که طی ماه‌های گذشته نسخه‌های تصحیح نشده آن صدها دلار به صورت آنلاین به فروش رفت.
 
عصر دوشنبه در جشن امضا و رونمایی «دنیای زیبا، کجایی» در شعبه پیکدیلی واترستونز، علاقه‌مندان در گرمای ۲۸ درجه سانتیگراد در صفی ۱۵۰ نفره به انتظار ایستاده بودند تا اولین نفرات در دنیا باشند که این  کتاب را می‌خرند و با نویسنده‌اش ملاقات می‌کنند.
 
جودیت ویلسون، یکی از حاضرین در این صف که مشتاق بود درباره رمانی که نوشته و تلاش دارد به چاپ برساند با رونی صحبت کند، می‌گوید: «خیلی دوستش دارم؛ عاشق سبکش هستم. او واقعا با تحولات پیش می‌رود. فقط می‌خواستم از نزدیک ببینمش. از وقتی دو رمان اولش را خواندم، بی‌صبرانه منتظر رمان‌های بعدی‌ بوده‌ام.»
 
علاوه بر فروشگاه پیکدیلی که تا دیروقت برای مراسم رونمایی باز ماند، ۵۰ کتابفروشی در سرتاسر کشور نیز از صبح روز سه‌شنبه درهای خود را برای تامین تقاضای مورد انتظار هواداران باز کردند. یوان از کتابفروشی پورتوبلو می‌گوید خوانندگان بسیاری از زمانی که صفحات آخر «آدم‌های معمولی» را در سال ۲۰۱۸ خواندند، مشتاقانه منتظر رمان بعدی رونی بوده‌اند.
 
فِیبر، ناشر کتاب رونی، از ۱۰ تا ۱۲ سپتامبر فروشگاه موقتی راه‌اندازی خواهد کرد تا مردم بتوانند در کنار کتاب جدید رونی، آثار قبلی او و مجموعه‌ای از پیشنهادهایش برای خواندن را تهیه کنند.بی کاروالیو، از خوانندگان کتاب‌های داستان در واترستونز معتقد است این کتاب به خودی خود اهمیتی فرهنگی دارد. او می‌گوید: «به ندرت پیش می‌آید که رونمایی یک کتاب چنین آگاهی فرهنگی به دنبال داشته باشد و چنین تاثیر فرهنگی به جای بگذارد. این نشان‌دهنده گیرایی رونی است. او برای کسانی که سالی یک کتاب می‌خوانند و آنهایی که تمام کتاب‌های فهرست بوکر را می‌خوانند، جاذبه دارد. رونی می‌داند جوان بودن در دنیای امروز چه شکلی است، اما نوستالژی‌های ما را هم می‌شناسد و برای همین برای تمامی سنین جذاب است.»
 
تام کوران ۳۰ ساله هم به همان اندازه هیجان‌زده است: «او حقیقتا در فهم چیزی که درون مغزمان می‌گذرد و توصیف زندگی در سنین خاص تبحر دارد.»آخرین مراسم رونمایی که این فروشگاه برگزار کرد، برای کتاب «آینه و چراغ» هیلاری منتل، سومین قسمت از سه‌گانه این نویسنده درباره توماس کرامول بود که بیش از یک سال پیش و درست قبل از اولین قرنطینه اتفاق افتاد. شاید بتوان گفت این رویداد ویژه برای هواداران حکم نقطه پایانی بر همه‌گیری و قرنطینه را دارد. کاروالیو می‌گوید: «دیدن این‌همه آدم در کتابفروشی‌ها حقیقتا دلگرم‌کننده است.»

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top