امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 23032 |
تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ | ارسال توسط : |
168 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

در پی اظهارات مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره روند واکسیناسیون هنرمندان، فاضل جمشیدی ـ خواننده و فعال اجتماعی ـ به عنوان یکی از دست اندکاران و پیگیر بخشی از امور اجرایی در دست اقدام برای تزریق واکسن به هنرمندان، گزارشی از نحوه این فعالیت ها ارائه و پیشنهاد مشخص خود را اعلام کرد.

سیدحسن سیدزاده ـ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ـ در روزهای گذشته در پاسخ به پرسش انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره دلایل تعلل در واکسیناسیون هنرمندان به رغم تاکید سعید نمکی ـ وزیر پیشین بهداشت، محمدمهدی گویا ـ رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر و محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر ارشاد، توضیحاتی را ارائه و در بخشی از صحبت هایش اینگونه عنوان کرده بود، «در ابتدا مخالفتی با این کار نبود؛ ولی در ادامه به این نکته توجه شد که با متمایز کردن هنرمندان و اهالی فرهنگ از سایر مردم، کمکی نکرده‌ایم و باید اجازه دهیم هنرمندان در کنار مردم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و حامل پیام خسته نباشید و تقدیر از کادر درمان باشند. ضمن اینکه برخی از اهالی فرهنگ و هنر نیز معتقد بودند که وقتی برای تزریق واکسن به یک ستاد مراجعه می‌کنند، همین‌که دقایقی در کنار کادر درمان باشند و به آنها خسته نباشید بگویند، می‌تواند برای آنها روحیه‌بخش باشد. از طرفی برای خود اهالی فرهنگ و هنر نیز راحت‌تر خواهد بود که به یک ستاد واکسیناسیون نزدیک به منزل خود مراجعه کنند.»

حالا فاضل جمشیدی ـ خواننده و فعال اجتماعی ـ در یادداشتی که در راستای مصاحبه سیدزاده نوشته و در اختیار انعکاس روز و به نقل از ایسنا قرار داده،  نکاتی را درباره واکسیناسیون هنرمندان یادآور شده است.

در یادداشت او آمده است:

«عطف مصاحبه پخش شده، جناب آقای علیرضا زالی، رییس ستاد مبارزه با کرونا از شبکه سراسری رادیو ایران مبنی بر «ضرورت دو برابر شدن ستادهای تزریق واکسن کرونا» طی هفته آینده و اقدامات مشترکی که فیمابین صندوق اعتباری هنر، خانه موسیقی و وزارت بهداشت، به صورت مستند وجود دارد و قرار بر اقدام اجرایی و پیگیری و استقرار نمایندگان وزارت بهداشت در پنج ستاد «خانه تئاتر»، «خانه سینما»، «خانه موسیقی»، «انجمن خوشنویسان» و احتمالا «موزه موسیقی ایران» به نام های هنرمندان درگذشته حوزه‌های نام برده به واسطه کرونا، از جمله پرویز پورحسینی (ستاد خانه تئاتر)، فرشته طائرپور (ستاد خانه سینما)، آیدین الفت (ستاد خانه موسیقی)، علی راهجیری (انجمن خوشنویسان) و علی مرادخانی (ستاد موزه موسیقی ایران)، به نظر می‌رسد با اتکا به سه نامه مهم به شماره «۹۸۲۱ /۳۰۴/ د» در تاریخ ۲ /۶ /۱۴۰۰، «۷۳۵ /۱۰۰» ۱ /۶ /۱۴۰۰ و «۹۸۵۳ /۳۰۴/ د» ۲ /۶ /۱۴۰۰ امضاشده از سوی وزیر بهداشت سابق، دکتر سعید نمکی و دکتر محمدمهدی گویا ـ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر ـ درخصوص:

۱. واکسیناسیون کل هنرمندان کشور به عنوان اقدام فوری و حیاتی با کمک صندوق اعتباری هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

۲. اعلام تأییدیه مشخص و روشن به دانشکده‌های علوم پزشکی ایران ـ تهران و شهید بهشتی از سوی دو ستاد مدیریت بیماری‌های واگیر «برای هماهنگی انجام واکسیناسیون هنرمندان عضو هنرمندان صندق اعتباری هنر و ارسال رونوشت این نامه به ۱۵ مقصد مرتبط»

۳ـ اعلام و تایید مشخص و روشن ستاد بیماری های واگیر به مرکز علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، مبنی بر بلامانع بودن اختصاص سهمیه واکسن به موسیقیدانان از طریق خانه موسیقی و …

می‌توان ظرف یک هفته با پیگیری‌های ستادی با مراکزی که قبلا مکاتبه و مذاکره شده و جلسات گذاشته شده نسبت به تجهیز ستادهای پنج گانه به نام هنرمندان و در محل خود ستادها اقدامات فوری را انجام داد.

ضمن اینکه هم اکنون بسیاری از اعضای ارکستر سمفونیک ایران و حتی ارکستر موسیقی ملی و اعضای خانه موسیقی و خانه‌های دیگر تزریق نکرده‌اند. این اقدام منجر خواهد شد به صرفه‌جویی در دقت و انرژی هنرمندان که در ستادهای محلات خود گرفتار صف و نوبت و اتلاف وقت نشوند.

همه مطلع هستیم که حداقل نزدیک به ۱۰ میلیون واکسن هم در همین روزها وارد کشور شده است و مشکل تامین هم نداریم پس چرا تعلل و چرا توقف؟! هنوز هم وقت هست تا دیر نشده اقدام کنید.»

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top