امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 22982 |
تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط : |
239 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر ایران در بخش مجازی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) حضور پیدا کرد.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) که در سال ۱۹۵۴ راه‌اندازی شده، در حدود ۷۰ سال، بزرگترین جشنواره کتاب کشور کره است. این نمایشگاه در سال ۱۹۹۵، از نمایشگاه ملی به […]

گروه فرهنگی: خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر ایران در بخش مجازی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) حضور پیدا کرد.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) که در سال ۱۹۵۴ راه‌اندازی شده، در حدود ۷۰ سال، بزرگترین جشنواره کتاب کشور کره است. این نمایشگاه در سال ۱۹۹۵، از نمایشگاه ملی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارتقاء یافت و از آن زمان با توجه به پیشرفت فرهنگی، هنری و دانشگاهی در کره، این نمایشگاه به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین و معروف‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در آسیا مطرح شده است. نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول در سال ۲۰۲۰ در بحبوحه همه‌گیری کووید ۱۹، برنامه‌های خود را به‌صورت آفلاین به‌همراه رویدادهای مجازی آنلاین ترکیب و اجرا کرد که این رخداد، نخستین رویداد کامیابِ آنلاین/آفلاین کشور کره تلقی شد.
 

حالا خانه کتاب و ادبیات ایران به ‌نمایندگی از صنعت نشر ایران در بخش مجازی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول حضور پیدا کرده تا به معرفی ۲۰ عنوان کتاب برگزیده جوایز ادبی بپردازد. از جمله اقدامات دیگری که از سوی این موسسه برای حضور در این نمایشگاه صورت گرفته است می‌توان به معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان، معرفی آثار برگزیده ادبیات کودک و نوجوان، معرفی کتاب‌های ایران‌شناسی و نیز معرفی کتاب‌های آماده فروش حق ترجمه و نشر در قالب کاتالوگ اشاره کرد. علاوه بر این، خانه کتاب و ادبیات ایران در حاشیه این نمایشگاه دیدارهایی را با مدیران ناشران بین‌المللی شرکت‌کننده در بخش رایت سنتر درنظر گرفته است. ‌

در سال جاری، این نمایشگاه بار دیگر چالش جدیدی را بر عهده گرفته است و با معرفی نوع جدیدی از نمایشگاه کتاب که متناسب با نیازهای دوران «همه‌گیری مداوم» است از قابلیت‌های کل صنعت نشر بهره می‌گیرد. مقیاس فیزیکی نمایشگاه به‌دلیل اقدامات ایمنی و بهداشت عمومی قابل افزایش نیست، اما همچنان نویسندگان، خوانندگان و ناشران را که مدت‌هاست تمایل به ملاقات دارند، به هم متصل می‌کند. سمینارهای آنلاین و برنامه «کتاب-شهر-قدم زدن» که سال گذشته تجربه موفقی را از سر گذراند، گسترش می‌دهد. نویسندگان محلی برای ملاقات حضوری با خوانندگان در محل حضور خواهند داشت و نویسندگان سراسر جهان از طریق فناوری اینترنت با خوانندگان در کشور کره دیدار خواهند کرد.

بنا بر اعلام، بیست‌وهفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول از ۸ سپتامبر ۲۰۲۱ (هفدهم شهریورماه) کار خود را آغاز کرده و تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ (بیست‌ویکم شهریورماه) ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه با شعار «Punctuation» (به معنای «نقطه‌گذاری») در تلاش است تا با برگزاری رویدادهای فرهنگی در جهت پیشروی در مسیر شکست کرونا گام بردارد.همچنین در این دوره از نمایشگاه ۴۰ شرکت‌کننده از ۱۱ کشور به معرفی و عرضه آثار خود می‌پردازند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top