امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 22945 |
تاریخ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ | ارسال توسط : |
188 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:هر بازیگری در یک ژانر خاص تبحر دارد، اما بعضی بازیگران هستند که در هر ژانر فیلمی که حاضر می‌شوند، موفق عمل می‌کنند.در طول تاریخ سینما، بازیگران مجبور بوده اند شخصیت‌های متعددی را بازی کنند تا در نقش‌هایی خاص جا بیفتند. با این حال، وقتی فیلم‌ها «یک طرفه» می‌شوند، اغلب بازیگران فقط باید برای […]

گروه فرهنگی:هر بازیگری در یک ژانر خاص تبحر دارد، اما بعضی بازیگران هستند که در هر ژانر فیلمی که حاضر می‌شوند، موفق عمل می‌کنند.در طول تاریخ سینما، بازیگران مجبور بوده اند شخصیت‌های متعددی را بازی کنند تا در نقش‌هایی خاص جا بیفتند. با این حال، وقتی فیلم‌ها «یک طرفه» می‌شوند، اغلب بازیگران فقط باید برای یک نوع شخصیت، خودشان را آماده کنند چراکه با همان یک نوع می‌توانند در فیلم‌های زیادی بازی کنند.
 

از طرفی، برخی از بازیگران هستند که می توانند ژانر‌های مختلفی از نقش‌های متعددی را به خوبی به تصویر بکشند. به همین بهانه، در ادامه این فهرست می‌توانید با بازیگرانی آشنا شوید که با ژانر‌های مختلفی در فیلم‌ها به ایفای نقش پرداخته اند و البته با موفقیت نیز روبرو شدند و به خاطر نقش آفرینی خود مورد تحسین هم قرار گرفتند.

لئوناردو دی کاپریو
دی کاپریو یکی از بازیگران این فهرست است که برای رسیدن به یک نقش از بازیگری متد استفاده می‌کند. بازیگری متد عملی است که در آن شخص پیرامون شخصیتی که قرار است آن را بازی کند در دنیای واقعی به تحقیق و مطالعه می‌پردازد. دی کاپریو زمانی که فقط ۱۹ سال داشت، برای بازی در فیلم سینمایی «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» به منظور بررسی شیوه‌ها و رفتار‌های نوجوانان به بازدید از محل نگهداری نوجوانان با مشکل روانی می‌پرداخته و در نقش‌های مختلفی از اکشن گرفته تا درام نیز ایفای نقش کرده است.

جانی دپ
اگرچه جانی دپ، بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» و «آلیس در سرزمین عجایب» شناخته می‌شود، اما جانی دپ قطعا توانسته عنوان یک بازیگر خوب را به دست بیاورد.با توجه به این که هر نقشی با بازی جانی دپ با موفقیت همراه می‌شود، کارگردان‌ها می‌توانند به جانی دپ اعتماد کنند تا نقش یک قهرمان، شرور یا شخصیت تاریخی خوب را به او واگذار کنند و از خوب بودن نتیجه آن اطمینان داشته باشند که بزرگ ترین دستاورد و کار شگفت انگیز او، در بخش انیمیشن و آثار لایو اکشن است.

مت دیمون
مت دیمون بازیگری است که می‌تواند در فیلم سینمایی «ویل هانتینگ خوب» نقش یک فرد معمولی را ایفا کند و پس از آن نیز در نقش یک سرباز جنگی ظاهر شود.مت دیمون نیز به عنوان بازیگری شناخته می‌شود که از روش بازیگری متد استفاده می‌شود. او برای فیلم «اطلاع رسانی»، برای آماده شدن در نقش مارک ویتاکر، رژیم افزایش وزن گرفت و ظاهر خود را به کلی تغییر داد.

کیسی افلک
شاید تنها چیزی که به خاطرش کیسی افلک را بشناسیم نسبت او با بن افلک باشد، اما او بازیگر توانایی است و اگرچه به اندازه بن افلک فیلم بازی نکرده اما تلاش کرده است که نقش‌های متنوعی را بازی کند. او فیلم‌های متفاوتی از «قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل» تا نقش‌های رمانتیک و حتی جنایی مثل «یازده یار اوشن» را بازی کرده است.

مارک والبرگ
مارک والبرگ در فیلم‌هایی مثل «حقیقت چارلی» بازی کرده است اما آثاری مثل «ترس» باعث شد که او واقعا مخاطبان را از اعماق وجود بترساند. او همین طور در فیلم «مردانی دیگر» که در سبک پلیسی بود با ویل فرل همکاری کرد که به طرز شگفت آوری مورد استقبال قرار گرفت. اما بهترین عملکرد والبرگ را می‌توان بازی او در فیلم «رفتگان» دانست. فیلمی که با وجود پرستاره بودن (جک نیکلسون و لئوناردو دی کاپریو) هم باعث نشد نقش والبرگ به چشم نیاید.

کریستین بیل
کریستین بیل، شاید یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران حال حاضر سینما باشد و این موضوع هم به دلیل نقش‌هایی است که او در سه گانه «شوالیه تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان بازی کرده است. با این حال کریستین بیل فراتر از این رفته و در هر نقشش فراتر از انتظار مخاطبان ظاهر می‌شود.او در فیلم سینمایی «روانی آمریکایی» نقش قاتلی را بازی کرد که آشفتگی و اختلال ذهنی دارد و او پس از آن برای بازی در فیلم «ماشین کار» ۲۷ کیلوگرم وزن کم کرد تا بتواند نقشش را بهتر بازی کند. او حتی می‌خواست وزنش را بیشتر کاهش دهد که به خاطر سلامتی او با مخالفت کارگردان روبرو شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top