امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 22775 |
تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
430 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

آمار روزانه ابتلا به کرونا در موج پنجم بیماری از ۳۰ هزار نفر در روز گذشته و همچنان بالای ۶۰۰ قربانی می گیرد. گفته می شود بسیاری از موارد ابتلا به کرونا خانوادگی شده اند و به همین علت لازم است افرادی که در بیرون از منزل رفت و آمد می کنند در رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه تر عمل کنند تا موجب بیماری خود و سپس اعضای خانواده شان نشوند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل سابق صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت به همین موضوع اشاره و با تاکید بر اینکه راه اصلی کنترل کرونا، پیشگیری است اظهار کرد: امکان ندارد شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بیمار شوند و بتوانیم همه را درمان کنیم.

وی افزود: هیچ کشوری امکان اینگونه مدیریت را ندارد. امروزه همه تجربه‌های ملی و بین المللی و همه پروتکل‌های جهانی تاکید بر زدن ماسک، شستن دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات و توقف رفت و آمدهای شهری دارند.

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران تصریح کرد: به همین خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم ضروری است. برای کنترل و کاهش کرونا در کشور بخشی از کار، دست دولت و ساختارهای اجرایی است که باید محدودیت‌ها را شدیدتر و کنترل‌ها را دقیق تر پیگیری کنند، ولی بخش عمده آن مربوط به خود مردم است که باید مسئولیت پذیری اجتماعی در برابر کرونا داشته و پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

واعظ مهدوی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر موارد ابتلای به کرونا مربوط به جمع‌های خانوادگی است و باید مردم به رعایت پروتکل‌ها آگاه شوند گفت: لذا نقش سخنرانان، ائمه جمعه، رسانه‌ها و صداوسیما در این مهم بسیار تاثیر گذار است و می‌توانند عملکرد مردم در رعایت پروتکل‌ها را افزایش دهند.

هزینه درمان کرونا برای بیمه شدگان روستایی چقدر است؟

وی در بخش دوم سخنانش، با اشاره به موضوع بیمه‌ درمان و مشکلات ناشی از آن به ویژه برای جمعیت روستایی و کشاورزان اظهار کرد: وقتی روستاییان به سن بازنشستگی می‌رسند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بررسی شرایط و محاسبه مستمری برای آنها مزایای بازنشستگی تعیین می‌کند.

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران افزود: برخلاف بیمه کارگران و مشمولین تامین اجتماعی که بیمه درمان و بازنشستگی شان در یک جا مجتمع است، اما بیمه درمان روستاییان در سازمان بیمه سلامت مستقر و بیمه بازنشستگی، بیکاری، از کارافتادگی و فوت آنها تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برقرار است.

واعظ مهدوی با بیان اینکه هزینه درمان کرونای بیماران تحت پوشش بیمه روستاییان، در مراجعه به مراکز دولتی رایگان بوده و ۹۰ درصد صورتحساب بیمارستان‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود اظهار کرد: بیمار تنها ۱۰ درصد فرانشیز را می پردازد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top