امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 22733 |
تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۳۲ | ارسال توسط : |
276 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگ وهنر: جشنواره ونیز سال ۲۰۲۱ از اول تا یازدهم سپتامبر برگزار می‌شود و ۲۱ فیلم در بخش رقابتی اصلی آن به نمایش درمی‌آیند. سینمای ایران برای نخستین بار پس از ۹ سال نماینده‌ای در بخش رقابتی این جشنواره مهم بین‌المللی ندارد. هفتاد و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز با وجود پاندمی کرونا […]

گروه فرهنگ وهنر: جشنواره ونیز سال ۲۰۲۱ از اول تا یازدهم سپتامبر برگزار می‌شود و ۲۱ فیلم در بخش رقابتی اصلی آن به نمایش درمی‌آیند. سینمای ایران برای نخستین بار پس از ۹ سال نماینده‌ای در بخش رقابتی این جشنواره مهم بین‌المللی ندارد.

هفتاد و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز با وجود پاندمی کرونا از دهم تا بیستم شهریور به صورت فیزیکی برگزار می‌شود. در سال جاری برخی جشنواره‌های مهم سینمایی به صورت دیجیتالی یا ترکیبی برگزار شده‌اند.
۲۱ فیلم در بخش اصلی جشنواره ونیز برای تصاحب شیرهای طلایی و نقره‌ای به رقابت می‌پردازند. ریاست هیئت داوران این دوره را بونگ جون هو، کارگردان برجسته اهل کره‌جنوبی برعهده دارد که با فیلم انگل موفق به دریافت جایزه اسکار شد.
آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره ونیز همراه با روبرتو چیکوتو، رئیس دوسالانه ونیز در یک نشست خبری با معرفی فیلم‌های بخشی اصلی رقابت‌ها بر سر شیر طلایی، پیشاپیش به تحسین کیفیت عالی این فیلم‌ها پرداخت و گفت ظاهرا پاندمی کرونا باعث جوشش خلاقیت‌ها شده است.
هیئت داوران این دوره از چهار زن و سه مرد تشکیل شده است که همه از نام‌آوران سینمای امروز جهان به شمار می‌روند. کلوئی ژائو، کارگردان چینی-آمریکایی یکی دیگر از اعضای این هیئت است که سال گذشته با  فیلم “سرزمین آواره‌ها” شیر طلایی همین جشنواره را برد و امسال اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم را از آن خود کرد.
بخش رقابتی هفتاد و هشتمین جشنواره ونیز با نمایش فیلم مادران موازی ساخته پدرو آلمادوار افتتاح می‌شود. در پایان رقابت‌ها هیئت داوران علاوه بر انتخاب برندگان شیر طلایی در بخش‌های بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری برنده جایزه “مارچلو ماسترویانی” ویژه بهترین بازیگر نوظهور را هم معرفی می‌کنند.
سینماگران ایرانی در ۹ سال گذشته همواره در بخش اصلی رقابتی جشنواره ونیز حضور داشته‌اند و سال پیش مجید مجیدی با فیلم خورشید در این بخش شرکت داشت.
امسال هیچ فیلمی از سینماگران ایرانی در بخش اصلی رقابت‌ها شرکت ندارد اما ایرانیان دیگری در بخش‌های دیگر حضور دارند.
در فستیوال ونیز سال ۲۰۲۱ بخش تازه‌ای زیر عنوان “افق‌های اکسترا” گنجانده شده که با نمایش فیلم سرزمین رویا، ساخته شیرین نشاط افتتاح می‌شود.
فیلم “زالاوا” اثر ارسلان امیری نیز در بخش مستقل هفته منتقدان به نمایش درمی‌اید و شهرام مکری، سینماگر ایرانی یکی از داوران بخش افق‌های هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top