امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 22663 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
264 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

یک کارشناس فوتبال ایران غیبت کادرفنی در تمرینات تیم مل به علت ابتلا به کرونا را نقطه عطف دانست و گفت: بازیکنان می‌توانند پیروزی برابر سوریه را به کادرفنی هدیه کنند.

فریدون معینی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره آغاز دیدارهای سرنوشت‌ساز ایران  در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ سوریه و عراق و افزایش اعتمادها به عملکرد تیم ملی با اسکوچیچ، گفت: اسکوچیچ مربی با مطالعه‌ای است و اطلاعات خوبی دارد و برای فعالیت نیازمند فضای بهتری بود تا پیشرفت کند. تیم ملی هم یکی از بهترین فضاهایی است که مربیان به خاطر استعدادهای خوب در ایران، می‌توانند خودشان را نشان‌ دهند. الان تیم ملی شرایط خوبی دارد و از مرحله قبل هم با سربلندی گذر کرد و نشان می‌دهد که اعتماد به نفس مربی و بازیکنان بالاست.

وی با اشاره به اهمیت بازی‌های این مرحله از مسابقات گفت: با این حال در مرحله سختی هستیم و تیم‌ها با آمادگی بیشتری در بازی‌ها شرکت می‌کنند. به ویژه دو بازی پیش روی ما مقابل عراق و سوریه، در مواقعی به علت بازی بهتر رقبایمان، سخت شده است. البته در مجموع ما شرایط بهتری داریم و نظر هر کس را هم جویا شوید، همین را می‌گویند. حتی AFC و فیفا هم حساب خاصی روی ما باز کردند ولی این مسائل، چیزی از حساسیت و اهمیت بازی کم نمی‌کند. باید آمادگی خوبی داشته باشیم. خوشبختانه لژیونرهای ما در کوران مسابقات هستند و می‌توانند اثر گذار ظاهر باشند.

این مدرس دوره‌های مربیگری فوتبال به اردوی اخیر تیم ملی با حضور بازیکنان داخلی اشاره کرد و گفت: نتیجه ارزیابی اردو این بود که چندین بازیکن را از لیگ برتر به تیم ملی اضافه کردند. به ویژه بازیکن جوانی مانند سلمانی که می‌تواند در آینده در تیم ملی موثر باشد. ضمن اینکه برای برخی از بازیکنان تجربه خوبی بود که در اردوی اولیه شرکت داشتند. این‌ها نشان می‌دهد که ما ظرفیت خوبی از حیث بازیکن داریم و فضا دادن به این بازیکنان برای آینده تیم ملی مناسب است. بازیکنانی که در مرحله اول موفق شدند، مطمئنا پیشرفت سریع‌تری را خواهند داشت.

معینی عراق را رقیب اصلی ایران در دو بازی پیش‌رو دانست و افزود: عراق در مرحله اول مقدماتی به ما باخت ولی این دلیل ضعف این تیم نمی شود. آن‌ها تیم قدری هستند که از نظر جسمانی بسیار به ما نزدیک هستند و از نظر تکنیکی هم وضعیت خوبی دارند و برخی از بازیکنان آن‌ها هم در ایران بازی کردند. باید با تمرکز بالا وارد مسابقه شویم. بسیار امیدوار هستم که بتوانیم موفق شویم و به عنوان تیم اول گروه سهمیه جام جهانی را به دست آوریم.

این کارشناس فوتبال درباره ابتلای اسکوچیچ، هاشمیان و زگانیر، سرمربی و مربیان تیم ملی به ویروس کرونا و تاثیر این موضوع بر نتایج تیم ملی گفت: من هم شنیدم و ناراحت شدم. در اروپا کمتر این مشکلات وجود دارد به این خاطر که کسانی که مسئولیت دارند شدیدا رعایت می‌کنند. البته نمی‌توان به طور صددرصد از این مسئله پیشگیری کرد. به نظرم بازیکنان باید قبول کنند که این اتفاق افتاده و شاید باید جنبه مثبت قضیه را ببینیم. بازیکنان در این وضعیت باید با تعهدتر و با تمرکزتر بازی کنند و خوشحالی را برای همه و به ویژه برای کادرفنی بیاورند و حتی این مسئله تبدیل به یک نقطه عطف شود و پیروزی برابر سوریه را به کادرفنی هدیه کنیم. اگر از این شرایط خوب استفاده کنیم می‌تواند یک انگیزه برای بهتر شدن برای همه بازیکنان ما باشد.

وی با اشاره به حضور لژیونرها در تیم ملی گت: یکی از شانس‌های ما این است که تعداد قابل توجهی از بازیکنان ما در خارج از ایران هستند. این بازیکنان شرایط بهتری از نظر موارد علم فوتبال مانند روانشناسی، جسمانی و تاکتیکی دارند خوشبختانه طارمی خیلی خوب بازی می‌کند و هر بازی موفق است. آزمون هم همینطور است. با این همه باید تاکید شود که بازی‌های تیم ملی از چه اهمیتی برخوردار است. امیدوارم که رقبا را مغلوب کنیم. کار ساده‌ای نیست اما ما هم بازیکنان خوب و قدرتمندی داریم که در سطح اروپا هستند.

معینی به قدرتمندترین رقیب ایران در این گروه اشاره کرد و افزود: کره جنوبی هم تیم خوبی است و از تمام ناملایمات در طول زندگی ورزشی خود استفاده می کنند و بازیکن بهتری می‌شوند. آن‌ها می دانند چطور از شکست‌های خود سکوی پرتاب بسازند و به موفقیت برسند. باید منتظر تیم قدرتمندی باشیم.

این مدرس فوتبال در ادامه به تغییر و تحولات در عرصه مربیگری فوتبال در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: همه مربیان در تمام سطوح زحمت می شکند ولی باید از مربی تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد و سایرین یاد کنم. نسل جدید مربیان ما در حال پیشرفت هستند و می توانند خون تازه ای در رگ های فوتبال ما جاری کنند. ما خیلی کمی و کاستی داریم ولی امیدوارم اهمیت بیشتری به فوتبال بدهیم و می طلبد که امکانات بیشتری داشته باشیم. همه این ها تاثیر گذار بودند و ما آن را در تیم ملی مشاهده می‌کنیم. این موضوع در فوتبال ملی ما به وجود آمده است و باید رو به جلو برویم و نباید بگذاریم وقفه ای در این روند ایجاد شود.

ولی فکر می کنم یک چیزی که هست از وقتی کی‌روش آمد و به عنوان مربی طراز اول، یک انقلاب و دگرگونی در شکل پیشرفت تیم ملی ما حاصل شد. اگر خاطرتان باشد ما بازی با ازبکستان را اگر بردیم شانس هم داشتیم اما یواش یواش تیم ماهیت خود را پیدا کرد و همبستگی پیدا کرد. الان ارتباط بازیکنان و مربیان نقش اول را دارد. روز به روز بهتر شد. عراق هم مربی خوبی را استخدام کرده است و مربی هلند و بلژیک بودند. تجربه خوبی هم از تیم های آسیایی دارد و باید خیلی خب فکر کنیم و تمرکز بالایی داشته باشیم و با اعتماد به نفس رو به رو شویم. عراق و سوریه تیم های کوچکی نیستند. اگر خوب کار کنیم مشکلی به وجود نمی آید.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top