امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 22429 |
تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ | ارسال توسط : |
255 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

در یکی از عکس های مورد نظر در این گزارش، تصویری از یک اجرای تعزیه را می‌بینیم و افرادی که بر سر خود خاک می‌ریزند. عکاسی که این عکس را ثبت کرده است، در توضیح آن می گوید، در روایت تعزیه ای که اجرا شده، این افراد در واقع اجنه‌ای هستند که به قصد عزاداری برای مصیبت عاشورا، دور هم جمع شده و در هوا خاک می‌پاشند یا به معنای دیگر بر سر خود خاک می‌ریزند.

علی درمیانی ـ عکاس ـ با سه عکس «عصر عاشورا»، «غم و اندوه» و «میدان مبارزه» که همه آنها با موضوع تعزیه در ماه محرم هستند، توانسته است جوایزی را در جشنواره‌های مختلف از آن خود کند.

«عصر عاشورا»

درمیانی درباره عکس «عصر عاشورا» که گویی نسخه زنده از اثر محمود فرشچیان با همین عنوان است، به انعکاس روز و به نقل از ایسنا چنین گفت: این اثر در سال ۹۶ در مراسم تعزیه خمینی شهر به ثبت رسید. از آنجا که عکس به اثر دکتر فرشچیان شبیه است و در روز عاشورا ثبت شده، آن را «عصر عاشورا» نامیدم. این عکس مدال جشنواره «وارنا» بلغارستان در سال ۲۰۱۶ را دریافت کرده است و در جشنواره‌ عکس عربستان شایسته تقدیر شده است. دریافت روبان افتخار در سال ۲۰۱۶، مدال پی اف ای نقره، مدال طلا در ترکیه و مدال ای ای پی ترکیه در سال ۲۰۱۷ را هم دریافت کرده است.

عصر عاشورا

«غم و اندوه»

این هنرمند همچنین درباره عکس «غم و اندوه» اظهار کرد: این اثر نیز در اربعین امام حسین (ع) در سال ۲۰۱۴ در امامزاده شاه کرم به ثبت رسیده است. این عکس نیز در جشنواره کربلا جایزه نقدی و مدال نقره، مدال طلای پی اف ای سال ۲۰۱۷، جشنواره نوروز کشور تاجیکستان، مدال افتخار جشنواره ترکیه سال ۲۰۱۶ و مدال ام بی پی سی هند را گرفته است.

غم و اندوه

«میدان مبارزه»

درمیانی درباره سومین عکس با عنوان میدان مبارزه نیز گفت: این کار در امامزاده شاه کرم در سال ۲۰۱۸ ثبت شده است. این عکس هم در جشنواره‌های سال ۲۰۲۱ کشور گوانتملا دیپلم افتخار، مدال بی پی اف نقره کشور بنگلادش و در کشور هلند نیز شایسته تقدیر شده و روبان افتخار شده است.

او درباره چگونگی ثبت عکس «عصر عاشورا» گفت: کلیه این ثبت‌ها لحظه قطعی هستند و به صورت چیدمان نیستند. در لحظه باید نور و جایگاهمان تنظیم شده باشد و در لحظه قطعی عکس را به ثبت برسانیم. در آن مراسم وقتی میدان را تشکیل می‌دهند مدام باید جایمان را عوض کنیم و حواسمان به جمع باشد. در لحظه‌ای که شروع کردند به خاک پاشی و آن مصیبت را به تصویر کشیدند عکس را ثبت کردم و نتیجه این شد. البته عکاس باید نسبت به وقایعی که صورت گرفته یک آگاهی نسبی داشته باشد که با توجه به آن ذهنیتی که دارد ثبت عکس را انجام دهد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top