امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 2238 |
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ | ارسال توسط : |
1782 بازدید
۰
| 8
ارسال به دوستان
پ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت از ممنوعیت ساخت و ساز در ژئو پارک شیرز خبر داد.

 صمیمی عبدولی در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در ۹ ماهه گذشته ۱۶۰ کیسه زغال چوب در کوهدشت از متخلفین ثبت و ضبط شده و اعمال قانون شده‎اند.

وی با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری افزود: ۲۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک شامل بذرکاری، کپه کاری و احداث سطوح آبگیر در درب گنبد و شرشره در حال انجام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت خاطرنشان کرد: در منطقه کوهدشت جنوبی”ریکا” ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته شده که در حال انجام مراحل مناقصه است و برای منطقه کوهدشت شمالی”دارآبی” ۲ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری و مهار سیلاب در نظر گرفته شده است.

عبدولی با اشاره به آتش سوزی‌های سال‌های گذشته اضافه کرد: امسال با تلاش مردم و مسئولین آتش سوزی قابل توجهی نداشتیم و فرهنگ سازی خوبی در این زمینه توسط رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به عمل آمد.

وی ادامه داد: نداشتن امکانات اطفای حریق پیشرفته برای مناطق سخت‌گذر و ارتفاعات یکی از دلایل افزایش مساحت آتش‌سوزی‌های سال‌های گذشته در منطقه بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت بیان کرد: به خاطیان حوزه منابع طبیعی اخطار داده می‌شود که با آنها مطابق مر قانون برخورد قاطع و بدون اغماض به عمل خواهد آمد و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

عبدولی با اشاره ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز تا فاصله ۵ کیلومتری ژئو پارک شیرز افزود: برای رفع تصرف از شیرز مجدداً طرح دعوا کرده‎ایم و متأسفانه ۱۰۰۰ متری که سند استیجاری برای آن صادر شده در پلاک وره زرد است.

وی تصریح کرد: ادارات میراث فرهنگی در بحث زیرساخت‌های گردشگری، محیط زیست در بحث حفظ زیست بوم منطقه و منابع طبیعی در موضوع حراست از مالکیت ملی آن می‌بایست فعال باشند تا ثبت جهانی شیرز نهایی شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت اظهار کرد: اقداماتی برای آزادسازی و تخریب استخر ماهی شیرز در حال انجام و رایزنی است.

عبدولی ادامه داد: تاکنون یک‎هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی منطقه اولادقباد را آزاد کرده‎ایم اما امکان آزادسازی کل تصرفات در این منطقه و سایر مناطق به صورت ناگهانی وجود ندارد و باید با توجه به برخی ملاحظات، تدریجی باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در سال ۹۱ اراضی شمال کوهدشت را مساحی کرده و دفترچه زراعی را در اختیار متصرفین قرار داده است که ما این دفترچه‌ها را قبول نداریم و کار رفع تصرفات را ادامه می‌دهیم.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top