امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 22303 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ | ارسال توسط : |
221 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: دو فیلم «قصیده گاو سفید» و «جاده خاکی» در مجموع در هشت نوبت در پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم «کارلووی واری» به نمایش گذاشته خواهند شد.این رویداد سینمایی که از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ اوت (۲۹ مرداد تا ۶ شهریور) در جمهوری چک برگزار می‌شود، در بخش غیررقابتی افق‌ها دو فیلم «قصیده گاو […]

گروه فرهنگی: دو فیلم «قصیده گاو سفید» و «جاده خاکی» در مجموع در هشت نوبت در پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم «کارلووی واری» به نمایش گذاشته خواهند شد.این رویداد سینمایی که از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ اوت (۲۹ مرداد تا ۶ شهریور) در جمهوری چک برگزار می‌شود، در بخش غیررقابتی افق‌ها دو فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی را به نمایش خواهد گذاشت.

«قصیده گاو سفید» به ترتیب در روزهای ۲۰، ۲۱، ۲۳ و ۲۷ آگوست (۲۹ و ۳۰ مرداد و همچنین اول و پنجم شهریور) در بخش افق‌های جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد و فیلم «جاده خاکی» دیگر نماینده سینمای ایران در این بخش نیز طی روزهای ۲۰، ۲۲، ۲۶ و ۲۷ آگوست برابر با (۲۹ و ۳۱ مرداد و ۴ و ۵ شهریور) به روی پرده خواهد رفت.
فیلم سینمایی «امتحان» به کارگردانی شوکت امین کورکی، به تهیه‌کنندگی ممد اکتاش و به نویسندگی مشترک شوکت امین کورکی و محمدرضا گوهری فیلمنامه‌نویس ایرانی و محصول مشترک اقلیم کردستان عراق و کشورهای آلمان و قطر هم در چهار نوبت مختلف در بخش «رقابتی اصلی پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری» نمایش خواهد داشت.

جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری» که یکی از معتبرترین فستیوال‌های اروپای مرکزی و شرقی به‌شمار می‌رود امسال از «مایکل کین» بازیگر سرشناس انگلیسی برنده دو جایزه اسکار و همچنین «جانی دپ» بازیگر آمریکایی با اعطای جایزه افتخاری گوی بلورین تقدیر خواهد کرد.پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم «کارلووی واری» امسال میزبان نمایش ۲۰۰ فیلم‌ از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در بخش‌ رقابتی اصلی، بخش رقابتی شرق غرب و بخش‌های مختلف غیررقابتی از جمله نمایش‌های ویژه افق‌ها، نمایش‌های نیمه‌شب و … خواهد بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top