امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 22109 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
256 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

اکثر بازی‌های تیم ملی با قضاوت داور ۴۴ ساله ژاپنی با پیروزی به پایان رسیده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دیدارهای انتخابی جام جهانی در قاره آسیا از ۱۱ شهریور آغاز می‌شود و تیم ملی ایران هم در نخستین بازی خود میزبان سوریه است. هنوز به طور قطع مشخص نیست که بازی در کدام شهر و ورزشگاه برگزار خواهد شد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا یک گروه داوری نام آشنا از کشور ژاپن را برای این دیدار انتخاب کرده است.

ریوجی ساتو، داور ۴۴ ساله ژاپنی و سه همطونش که او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد، بازی ایران و سوریه را در آغاز انتخابی جام جهانی سوت می‌زنند.

ساتو با توجه به عملکرد خود در طول ۱۲ سال گذشته، جزو داوران خوش نام آسیایی محسوب می‌شود و حرف و حدیث‌ها درباره او کمتر است. به خصوص که نگاهی به عملکرد او در بازی‌های تیم ملی حاکی از پیروزی یوزهای ایرانی است.

آخرین قضاوت او برای تیم ملی به بازی ایران و یمن در جام ملت‌های آسیا مربوط می‌شود که با برتری ۵ بر صفر شاگردان کی‌روش همراه بود. او قبل از آن هم در سال ۲۰۱۷ دیدار ایران و سوریه را در پایان انتخابی جام جهانی سوت زد که این دیدار تقریبا تشریفاتی برای ایران با تساوی ۲ بر ۲ تمام شد.

او در جام ملتهای ۲۰۱۵ داور بازی ایران و امارات بود، دیداری که با برد ۱-۰ ایران و گل رضا قوچان نژاد در دقیقه ۹۱ توام شد.

در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ هم در برد ۱-۰ ایران برابر کره جنوبی در تهران او داور مسابقه بود.

با توجه به این پیروزی‌ها و نتایج نسبتا خوب، باید دید ساتو این دیدار را هم مانند بازی‌های کم اشتباه و کم نقص قضاوت خواهد کرد یا خیر.

اما ساتو بازی‌های بیشتری را برای تیم‌های ایرانی سوت زده است. او آخرین بار تساوی استقلال و الاهلی امارات را در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سوت زد.

در سال ۲۰۱۸ نیز او داور بازی استقلال و الهلال عربستان بود که با تک گل مامه تیام به نفع استقلال تمام شد.

نخستن قضاوت او برای تیم‌های ایرانی نیز به دیدار استقلال و بوریرام تایلند در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مربوط می‌شود که با برتری ۲ بر یک آبی‌ها خاتمه یافت.

البته بازی‌هایی هم با شکست تیم‌های ایرانی خاتمه یافته که تعدادشان کم نیست؛ به خصوص شکست ۳ بر یک ذوب آهن با هدایت امیر قلعه نویی مقابل الدحیل قطر ولی روی هم رفته ساتو داور کم اشتباهی است و در بازی‌هایی که او داور بوده بردهای بیشتری به حساب ایرانی‌ها واریز شده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top