امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 22073 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ | ارسال توسط : |
220 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

محمدرضا ورزی می‌گوید که سال‌هاست مناسبت محرم خیلی برای ساخت سریال و مجموعه های نمایشی جدی گرفته نمی‌شود و به تبع آن، مخاطب هم دیگر چندان منتظر تماشای سریال های جدید نیست.

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره کاهش تولید و پخش سریال های جدید در مناسبتی مانند ماه محرم و در پاسخ به اینکه آیا شرایط کرونا را می توان توجیهی برای این مساله دانست، اینگونه عنوان کرد که «کرونا دلیل موجهی برای این مساله نیست» و به انعکاس روز و به نقل از ایسنا توضیح داد: کاهش تولیدات آثار نمایشی در مناسبتی مانند محرم، ارتباط چندانی به کرونا ندارد؛ لازم به یادآوری است سال گذشته وحتی امسال برای ماه مبارک رمضان در شبکه‌های مختلف سریال تولید شد و برای عید نوروز هم مجموعه های نمایشی به مرحله ی تولید رسید؛ بنابراین در ایام کرونا هم، همکاران مشغول به کار بودند. اما سال‌هاست که مناسبت محرم خیلی جدی گرفته نمی‌شود و طبیعتا مخاطب هم دیگر منتظر تماشای سریال جدیدی نیست.

ورزی تاکید کرد: خیلی مهم است که هر ساله حداقل سه شبکه تلویزیونی در مناسبت محرم تولید سریال داشته باشند. سوژه‌های متعددی در این زمینه وجود دارد. حتی یکسری وقایع واقعی وجود دارد که قابلیت به تصویر کشیده شدن را داشته و جنبه دراماتیک قابل اعتنایی هم دارند.

کارگردان فیلم «ابراهیم خلیل الله(ع)» افزود: عمدتا فیلم سازان ما علاقه‌مند هستند که در حوزه تاریخ عاشورا و مناسبت محرم سریال سازی کنند اما به اعتقاد من سفارش دهنده هم باید سفارش بدهد و این امکان را ایجاد کند و مسیر را باز بگذارد که فیلمسازان ترغیب شوند و با یک انگیزه مضاعف تولید کنند.

کارگردان «تبریز در مه» در پاسخ به پرسشی دیگر درباره لزوم رفتن سراغ تولید آثار مذهبی با موضوعات روز و تاثیرگذار با پروداکشن ساده تر که زودتر هم به پخش برسد، با نام بردن از مجموعه های «پرده نشین» و «معصومیت از دست رفته» به عنوان دو سریال موفق در این زمینه، خاطرنشان کرد: در این سال ها مجموعه های نمایشی وزینی ویژه محرم تولید شدند و اتفاقا کارهای پرمخاطبی هم بودند. نمونه‌ای از این دست کارها، «پرده نشین» (بهروز شعیبی) است که محرم امسال بازپخش می‌شود. من از این سریال خیلی خوشم آمد. مجموعه موثری بود؛ مخصوصا بازی جذاب آقای فرهاد آییش و خانم ویشکا آسایش. «معصومیت از دست رفته» استاد عزیزم داود میرباقری هم کار بسیار موفق و جذابی بود و تماشاگر را جذب اثر کرد.

محمدرضا ورزی به صحبت هایش اضافه کرد: خیلی خوب است سریال‌هایی از این دست تولید شود. هزینه گزافی هم ندارد؛ حتی به یاد دارم یک سالی برای شبکه دو آقای مجتبی یاسینی کاری به نام «طفلان مسلم» را تولید کرد که مخاطب خودش را داشت و بخشی از جامعه درگیر این سریال شده بود. کاری نبود که پروداکشن بزرگی داشته باشد اما با همان پروداکشن نسبتا ساده، از امکانات موجود استفاده کرده و حرف خودش را هم زده بود. فکر می کنم از این دست سریال ها باید بیشتر تولید شود و جای خالی این دست سریال ها حقیقتا خالی است. ان شاءالله در سال‌های آینده بیشتر شاهد کارهایی از این دست باشیم.

کارگردان «ایراندخت» همچنین عنوان کرد: کاری که خوب باشد، دیده می‌شود. ممکن است انتقادهایی هم به آن وارد باشد اما بالاخره دیده می‌شود. ویژگی کار مناسبتی همین است که با کیفیت خوب، سرعت لازم و یک برآورد مناسب بتواند مطالبات آنتن را تامین کند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top