امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 22067 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
233 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

سرمربی جدید ذوب‌آهن می‌گوید باید شخصیت از دست رفته ذوب‌آهن را برگردانند و برای سال دوم برای کسب سهمیه آسیا و حضور در کورس قهرمانی آماده شوند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مهدی تارتار پس از جدایی از پیکان و پیوستن به ذوب‌آهن، اظهار کرد: خیلی  دیر به پیکان اضافه شدیم و حتی در هفته دوم استعفا دادم که البته می‌دانستم باشگاه عذر مرا نمی‌‍پذیرد، چون پیکان  در میانه‌های جدول قرار داشت. آن استعفا یک شوک بود و بچه‌های ما در طول فصل خودشان را به من و کادر فنی ثابت کردند. من به بازیکنان جوان پیکان افتخار می‌کنم و در آخر توانستیم جایگاه خیلی خوبی در لیگ داشته باشیم.

سرمربی سابق پیکان در رابطه با ادامه همکاری با پیکان گفت:‌ ادامه همکاری را دوست داشتم اما ادامه همکاری مستلزم افزایش بودجه باشگاه پیکان بود تا بتوانیم بازیکنان باکیفیتی به تیم بیاوریم اما متأسفانه بودجه باشگاه پیکان محدود بود و نتوانستیم همکاری‌مان را ادامه بدهیم. از تمام ارکان این باشگاه که یکسال خوب کنار هم داشتیم تشکر می‌کنم. من آدم جاه‌طلبی هستم و خودم دوست دارم بالاتر بروم.

او اضافه کرد: در این سال‌ها هر جایی رفته‌ام تیمم حدود ۵ تا ۶ پله در جدول صعود داشت. دوست دارم هر جایی می‌روم سبب پیشرفت باشم و خودم در کنار آن تیم پیشرفت کنم. متأسفانه برای باشگاه پیکان بودجه‌ محدودی در نظر گرفته‌اند و اگر بخواهیم سه تیم ارزان لیگ در فصل گذشته را  شناسایی کنیم، قطعا یکی از آنها همین تیم است. وقتی چنین بودجه‌ای برای پیکان در نظر گرفته می‌شود، به این حرف می‌رسیم که این تیم فقط می‌خواهد در لیگ برتر بماند.

تارتار در رابطه با حضورش در ذوب‌آهن عنوان کرد: بزرگ‌ترین چالش دوران مربیگری من حضور در تیم مسجدسلیمان بود، چون آن تیم بودجه و امکانات کمی داشت و کار کردن در این تیم برایم سخت بود اما ذوب‌آهن اینگونه نیست. ذوب‌آهن تیمی است که در فینال آسیا بازی کرده و از نظر ساختاری وضعیت خوبی دارد. بودجه‌اش هم مناسب است اما نمی‌گویم خیلی بالا است؛ در رده متوسط لیگ ما هستند.

او ادامه داد: فکر نمی‌کنم کار کردن در ذوب‌آهن خیلی سخت باشد زیرا مدیریت بسیار قابل احترامی دارد. طبق صحبت‌هایی که با مدیریت باشگاه داشتم، دیدگاهشان هم مناسب و قابل احترام است. حیف است ذوب‌آهن هر سال در چنین وضعیتی قرار بگیرد. برخی مشکلات وجود دارند اما از طرف باشگاه نیست بلکه از طرف بازیکنان و کادر فنی است و آنها باید در چنین بستری نتایج لازم را کسب کنند. 

تارتار درباره بحران چند فصل اخیر ذوب‌آهن بیان کرد: موفق نبودن این تیم به دلیل مباحث فنی بوده، هر چند باید به مواردی از جمله داوری سال گذشته هم اشاره کنم. در نیم‌فصل اول ذوب‌آهن از داوری خیلی متضرر شد و این موضوع را کامل یادم است اما بیشتر مسائل فنی است و وقتی همه شرایط برای یک تیم فراهم است به جز بحث فنی چیزی نمی‌ماند. اگر یک تیم دغدغه مالی نداشته باشد، دیگر همه چیز به مسائل فنی برمی‌گردد.

او عنوان کرد:‌ از لحاظ ساختار تیم‌مان را کاملا متحول کنیم، چون ذوب‌آهن به شکلی بسته شده که بازیکنانش از لحاظ زوج‌سازی و مثلث‌سازی کنار هم خوب نبودند. این تیم در پست‌های مختلف خوب بسته نشده است. به دیدگاه افرادی که این تیم را بستند احترام می‌گذاریم اما نتایج نشان داده مشکلات زیادی داشتند.  باید در فصل نقل‌و انتقالات خوب یار بگیریم اما به هر حال زورمان به تیم‌های متمول نمی‌رسد.

سرمربی جدید ذوب‌آهن اضافه کرد: برخی تیم‌ها برای جذب یک بازیکن بالای ۱۵ میلیارد هزینه می‌کنند و زور ما به این تیم‌ها نمی‌رسد اما باید تیمی ببندیم که در سال اول شخصیتی که در دو سه فصل اخیر از دست ذوب‌آهن رفته را بازگردانیم و برای سال دوم می‌توانیم خودمان را حتی برای کسب سهمیه آسیا و حضور در کورس قهرمانی آماده کنیم.

او درباره هزینه‌های زیاد برخی تیم‌ها برای جذب بازیکنان در فصل نقل و انتقالات بیان کرد:‌ واقعا نمی‌شود کاری کرد، چون فوتبال حرفه‌ای است اما فوتبال ما هم با وجود حرفه‌ای بودن در خیلی از مسائل حرفه‌ای نیست. زمانی می‌توانیم اینگونه قرارداد بستن‌ها را آزاد بگذاریم که همه تیم‌ها حق پخش بگیرند و بتوانند با هم رقابت کنند.

تارتار عنوان کرد: مسائل دیگری هم وجود دارد که باشگاه‌ها می‌توانند از آن درآمد زایی کنند اما وقتی چنین شرایطی ندارند، برخی تیم‌ها برای نیفتادن می‌جنگند و برخی تیم‌ها برای پیروزی می‌جنگند. افزایش قیمت بازیکنان غیرقابل تحمل است و ممکن است خیلی از مردم از فوتبال بدشان بیاید. باید نظارتی باشد تا دست کم درباره این مبالغ تعدیل صورت بگیرد و بین تیم‌ها تا این اندازه تفاوت نباشد. 

تارتار درباره لیست بازیکنانش برای فصل نقل‌و انتقالات گفت:‌ لیست خود را داده‌ام اما نمی‌دانیم می‌توانیم از لیست بازیکنی بگیریم یا خیر، چون هر بازیکنی می‌آید بلافاصله می‌گوید فلان باشگاه این مبلغ را پیشنهاد داده و در این وضعیت نمی‌توانیم کاری کنیم. باید اجازه بدهیم ۵، ۶ تیمی که هزینه می‌کنند، یارانشان را بگیرند و سپس سراغ هر چه در بازار ماند برویم. واقعا کار خیلی سخت است.

او در پایان گفت: ‌به هر حال من خیلی خوشحالم که به تیم ذوب‌آهن رفتم و از هواداران می‌خواهم برای بازگشت به روزهای خوب مقداری صبور باشند و از پیشکسوتان قابل احترام ذوب‌آهن هم می‌خواهم همه جوره ما را حمایت کنند تا بتوانیم فصل خوبی را با این تیم رقم بزنیم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top