امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 22053 |
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ | ارسال توسط : |
234 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند تفلیس در کشور گرجستان دو مستند ایرانی را در برنامه نمایش خود قرار داد. به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، این رویداد سینمایی که از ١۵ آگوست تا ١۵ سپتامبر (٢۴ مرداد تا ٢۴ شهریور)  به صورت آن لاین در کشور گرجستان برگزار می شود، میزبان نمایش فیلم  «سایه های بی خورشید» […]

گروه فرهنگی: نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند تفلیس در کشور گرجستان دو مستند ایرانی را در برنامه نمایش خود قرار داد. به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، این رویداد سینمایی که از ١۵ آگوست تا ١۵ سپتامبر (٢۴ مرداد تا ٢۴ شهریور)  به صورت آن لاین در کشور گرجستان برگزار می شود، میزبان نمایش فیلم  «سایه های بی خورشید» ساخته مهرداد اسکویی و «سونیتا» ساخته رخساره قائم مقامی خواهد بود.
 

«سایه‌های بی‌خورشید» اولین نمایش جهانی خود را در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) تجربه کرد و موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد معتبر سینمایی شد و پس از آن در  چندین جشنواره بین‌المللی دیگر از جمله «بیگ‌اسکای» آمریکا،« مونیخ» آلمان، «کراکو» لهستان، «داک‌اِج نیوزولند»، «میلینیوم» بلژیک، حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند، «ژان روش» فرانسه،  داکوفست کوزوو، جشنواره مستند اوپن سیتی لندن، جشنواره فیلم زوریخ، جشنواره مستند زاگرب و… نیز به روی پرده رفته است.

مستند ایرانی «سونیتا» در سال ۲۰۱۵ در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی مستند حضور داشت و از سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم «ساندنس» در کشور آمریکا موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه منتخب تماشاگران شده است و از جشنواره فیلم مستند «شفیلد» در کشور انگلستان نیز جایزه هیات داوران جوان را دریافت کرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top