امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 220 |
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ | ارسال توسط : |
2388 بازدید
۰
| 8
ارسال به دوستان
پ

بهمن فروتن – کارشناس فوتبال

اختلاف ۶ امتیازی رئال و بارسا در صدر جدول از یک طرف و سه تساوی اخیر بارسا در لالیگا و جام حذفی، فقط یک چیز را به من می‌گوید: «تمام مردم دنیا روی برد رئال شرط‌بندی می‌کنند اما من همواره به نیروهایی خارج از مستطیل سبز در دنیای فوتبال اعتقاد دارم. برای لالیگا اختلاف ۹ امتیازی دو قطب اصلی این پیکارها، آن هم نیم فصل اول تمام نشده نمی‌تواند جالب باشد. در این شرایط پیگیری لالیگا برای علاقه‌مندان جذاب و پراسترس نخواهد بود و در حقیقت ادامه روند نزولی بارسلونا نمی‌تواند منطقی و به صلاح فوتبال اسپانیا باشد. برای همین شاید این کلاسیکو نقطه عطفی برای بارسا و لوئیز انریکه باشد تا بار دیگر آبی اناری‌ها به کوران رقابت بازگردند.
از طرف دیگر مصدوم‌ها رئال بیشتر از بارسا هستند و نبود بازیکن‌هایی چون گرت بیل، آلوارو موراتا و تونی کروس تاثیر منفی بیشتری روی بازی سفیدپوشان دارد. به نظرم رئال بهترین تیم باشگاهی این روزهای دنیای فوتبال است و هیچ رقیبی را یارای رقابت با این تیم نیست. رئال فوتبال را عالی بازی می‌کند و زیدان نگاه ویژه‌ای روی جوانان تیمش دارد اما در این بازی تجربه بازیکنانی چون مسی و سوارز و نیمار بیشتر به کار می‌آید تا حضور بازیکنانی چون واسکوئز و ایسکو.
در این میان تنها کسی که می‌تواند معادلات را به سوی رئال تغییر دهد کسی نیست جز کریستیانو رونالدو که اگر مانند داربی مادرید، باز هم روز او باشد، بارسا باید ۹ اختلاف امتیاز را آن هم در نیوکمپ به جان بخرد و تسلیم شود. به این ترتیب مهم‌ترین برنامه تاکتیکی انریکه برای این بازی مهار رونالدو خواهد بود و در آن صورت، مثلث تهاجمی بارسا آن جلو کارش را می‌کند و هیچ بعید نیست در این بازی، باز هم نمایش حیرت‌انگیزی از لیونل مسی شاهد باشیم.
من‌‌حیث المجموع من برای این بازی باخت بارسا را صفر درصد می‌دانم و تساوی هم به کار این تیم نمی‌آید. در چنین بازی‌هایی چینش داوران به‌گونه‌ای است که جذابیت از لالیگا رخت برنبندد و یک سوت می‌تواند جریان بازی را آن‌طور که از قبل توصیه شده است تغییر دهد. پایان کلام اینکه مردم دنیا نباید برنده این پیکار باشند!» / فرهیختگان

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top