امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 21955 |
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
188 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

پس از نام‌های متعدد و مختلفی که به عنوان گزینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شده بود، سرانجام قرعه به نام «سیدعزت‌الله ضرغامی» افتاد؛ رییس اسبق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ابراهیم رئیسی فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. در این کابینه که فهرست آن به صورت “غیررسمی” از سوی برخی نمایندگان منتشر شده، نام ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد شده است.

شناخته‌شدن‌ترین مسؤولیت سیدعزت‌الله ضرغامی ریاست سازمان صدا و سیما است که در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ آن را به عهده داشت. او در این سال‌ها به عنوان چهره‌ای سیاسی مطرح بوده و در سال‌های اخیر با توئیت‌هایی که گاه و بیگاه منتشر می‌کرد، در مقام منتقد سیاست‌های دولت حسن روحانی نیز ظاهر شده بود.

ضرغامی متولد سال ۱۳۳۸ است که در مقطع کارشناسی از رشته مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و در مقطع کارشناسی ارشد از رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده است. او از دهه ۶۰ وارد سپاه شد و در برنامه رادیویی آن فعالیت می‌کرد. سپس به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت و به مدت یک سال معاون امور مجلس و دو سال هم معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و علی لاریجانی و مصطفی میرسلیم را در این وزارتخانه همراهی کرد.

با آغاز دولت سیدمحمد خاتمی، ضرغامی به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس بود.

سال ۱۳۷۹ همزمان با ریاست علی لاریجانی در صدا و سیما، او نیز در سمت معاونت امور مجلس و استان‌های این سازمان منصوب شد و بعد از آن هم به مدت ۱۰ سال ریاست سازمان صدا و سیما را به عهده داشت و در سال پایانی عمر این ریاست، نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

ضرغامی هم‌اکنون عضو شورای عالی مجازی است که بحث‌های او با حسن روحانی در این شورا در ارتباط با فیلترینگ و حجاب نیز در مقاطعی پرسر و صدا شد.

ضرغامی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوی هم نامزد شده بود، اما موفق نشد از فیلتر شورای نگهبان گذر کند و در توئیتی هم به رد صلاحیتش واکنش نشان داد و نوشت: «بخش‌هایی از طرح مسکن، برنامه‌های بدون بودجه، اصلاح نظام بانکی، نظام مالیاتی، گمرک، تجارت خارجی و نظام یارانه‌ها در همین‌جا منتشر شده است. با تشکر از دو سال تلاش شبانه‌روزی مشاوران و کارشناسان و تیم‌های اقتصادی‌ام، به تدریج بقیه طرح‌های آماده‌شده را برای مدیران آینده ارائه خواهم کرد.»

در همین کابینه دولت سیزدهم نیز بارها از عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برده شده بود، اما در تازه‌ترین فهرستی که نماینده‌های مجلس از کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم منتشر کرده‌اند، نام او در کنار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نشسته است.  

ضرغامی در صورت کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس، درحالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را تحویل می‌گیرد که این وزارتخانه با چالش‌هایی همراه است.

رکود شدید اقتصادی، بیکاری و توقف گردشگری بین‌المللی تحت‌تاثیر کرونا، کاهش شدید درآمد ارزی، گرانی هزینه سفر، تخریب آثار تاریخی، کمبود بودجه برای حفاظت و نگهداری میراث فرهنگی و تبلیغ ایران و … از جمله این چالش‌ها است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top