امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 21945 |
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۲ | ارسال توسط : |
493 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۶۳ قطعه سکه مربوط به دوران ساسانی با همکاری نیروی انتظامی از یک حفارغیرمجاز اشیای تاریخی در شهرستان ایوان کشف و ضبط شد.  عبدالمالک شنبه زاده روز سه‌شنبه اظهار داشت: پس از انجام کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد […]

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۶۳ قطعه سکه مربوط به دوران ساسانی با همکاری نیروی انتظامی از یک حفارغیرمجاز اشیای تاریخی در شهرستان ایوان کشف و ضبط شد.

 عبدالمالک شنبه زاده روز سه‌شنبه اظهار داشت: پس از انجام کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد سکه های مکشوفه از جنس آلیاز آهن به رنگ زرد مربوط به دوران ساسانی هستند.

وی با تقدیر از تلاش پلیس استان و همکاری مناسب آنان در مبارزه با جرایم حوزه میراث فرهنگی افزود: متهم به همراه پرونده برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی معرفی شد.وی افزود: خوشبختانه با فعالیت انجمن‌های میراث‌ فرهنگی، حساسیت جامعه نسبت به حفاظت و حراست از میراث‌فرهنگی بیشتر شده است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از همشهریان و انجمن‌های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسوولان امر داشته باشند.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top