امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 21883 |
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
249 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل تراکتور می‌گوید که تیم گرانقیمتی برای فصل آینده نخواهند داشت.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از باشگاه تراکتور، جمشید نظمی، مدیرعامل این باشگاه در گفت‌وگویی به مسائل مختلف تیم پاسخ داد که مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

*حضور تونی گولم در کادر فنی

پس از مشخص شدن سرمربی، انتخاب کادر فنی را برعهده آقای کمالوند گذاشتیم. در این مدت، نام برخی مربیان از کشورهای مختلف دنیا مطرح و حتی به صورت مجازی مذاکراتی با آنها انجام دادیم. در نهایت، آقای تونی گولم که دارای رزومه و تحصیلات آکادمی در حوزه فوتبال است، به عنوان مربی تیم انتخاب شد. ان‌شاءالله با حضور این مربی کروات در ایران، قرارداد او را امضا خواهیم کرد.

*احتمال جدایی برخی بازیکنان

تراکتور تیم کوچکی نیست و از شأن و جایگاه بالایی برخوردار است. برخی از بازیکنان‌مان با اتمام قراردادشان از جمع ما جدا شدند و برخی دیگر هم قرارداد دارند و در تیم هستند، اما دل‌شان اینجا نیست.

در همین راستا چند نفر از بازیکنان از جمله مهدی تیکدری درخواست جدایی کرده‌اند. او پس از پایان فصل درخواست کتبی به باشگاه داده که با توجه به مسائل و مشکلاتش، به دنبال جدایی است. متاسفانه در قرارداد برخی بازیکنان، بندی تحت عنوان حق فسخ گنجانده شده که ما تاوان آن را می‌دهیم.  

ما هم با توجه به اینکه اگر این بازیکنان دل‌شان با تیم نباشد، نمی‌توانند کمکی به تراکتور بکنند، با باشگاه‌های مدنظر آنها وارد مذاکره شدیم. تیکدری تمایلی به ادامه حضور در تراکتور نداشت و طبق مشورت انجام گرفته با آقای کمالوند، به این نتیجه رسیدیم که به این بازیکن اجازه جدایی بدهیم. وقتی یک بازیکن دلش با تیم نباشد، ما هم در زمین نمی‌توانستیم از او بهره کافی را ببریم.

آقای تیکدری اساساً علاقه‌ای به ادامه کار نداشت و شاید یک سری افراد دیگر درمورد او در تراکتور اعمال نظر می‌کردند و به همین خاطر ادامه حضور او در تبریز را به صلاح ندیدیم.

فوتبال یک صنعت بوده و اصلی‌ترین مبحث آن، بازیکن است. در تیم‌های بزرگ، بازیکنان جوان را به فوتبال معرفی می‌کنند و پس از رشد این بازیکن، او را به تیم‌های دیگر می‌فروشند تا کسب درآمد شود. در فصل گذشته بازیکنانی از جمله بهزاد سلامی و علی فتحی از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان اضافه شدند و الان در تیم بزرگسالان بازیکنان ثابت هستند. این یک مسئله طبیعی است.

*آخرین وضعیت پنجره نقل و انتقالاتی

پنجره نقل و انتقالات تراکتور بسته است و این را همه می‌دانند. در صنعت فوتبال گردش مالی خیلی تاثیرگذار است. هواداران باید این واقعیت را بدانند که شرایط باشگاه تراکتور با خواسته‌ها و تصوراتی که در بیرون باشگاه وجود دارد، بسیار متفاوت است.

پنجره نقل و انتقالات ما بسته است و برای حل این مشکل به ۴۵ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. تراکتور بودجه محدودی دارد و مانند تیم‌های دولتی نیست که هزینه‌های بی‌حد و حساب انجام بدهد و بازار نقل و انتقالات را به هم بریزد. باشگاه‌های خصوصی با توجه به مشکلات موجود در کشور، با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و باید شرایط را در نظر بگیریم و اگر با پرداخت ۴۵ میلیارد تومان پنجره نقل و انتقالاتی را باز کنیم، نباید انتظار بستن یک تیم گران قیمت را داشته باشیم.

با توجه به بدهی‌هایی که از مدیران سابق برای ما به ارث رسیده، بخش زیادی از بدهی‌های قبلی را باید پرداخت کنیم و به آنها هم پاسخگو باشیم تا مشکلاتی مانند بسته شدن پنجره نقل و انتقالات گریبان‌گیر تراکتور نشود.

اگر پنجره نقل و انتقالات بسته باشد، ما هیچ میدانی برای مانور نخواهیم داشت. اولین شرط جذب بازیکن، باز شدن پنجره نقل و انتقالات است و اگر هم بخواهیم این کار را انجام بدهیم، بخش زیادی از بودجه صرف خواهد شد.

ما برای فصل آینده به پوست اندازی نیاز داریم و هواداران باید کمی تحمل کنند تا با بازنگری و سامان‌دهی مجدد، تیم‌مان را شکل بدهیم. ما تیم گران قیمتی نخواهیم بست، اما تیم خوبی خواهیم داشت. شاید ستاره و فوق ستاره نداشته و مجبور باشیم از این فصل عبور کنیم تا برای آینده تیمی قدرتمندتر و در حد انتظار هواداران ببندیم.

مالک محترم باشگاه هم معتقد است که اگر تمام توان خود را صرف کند، پنجره نقل و انتقالات را باز می‌کند و مبلغ چندان زیادی باقی نمی‌ماند. جهش قیمتی به وجود آمده در اقلام عمومی در دو سال گذشته، برای بازار بازیکنان هم صدق می‌کند. مثلاً آقای کمالوند برای بازیکنی مبلغی را در نظر داشت، اما این بازیکن سه برابر مبلغ مدنظر ایشان را درخواست می‌کند.

شرایط موجود، روند قابل قبولی نیست اما ما هم با این روند مواجه هستیم. ما مجبوریم با این شرایط تیم خود را ببندیم و این موضوع، مشکلات را دوچندان می‌کند. با توجه به اینکه ما سال آینده هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور نخواهیم داشت، لیگ بیست و یکم برای تراکتور فرصت مناسبی به حساب می‌آید تا پوست اندازی کند.

با وضعیت موجود، ما نمی‌توانیم به سراغ بازیکن بسیار گران قیمت برویم، اما می‌خواهیم یک تیم خوب و قدرتمند بسازیم تا در پایان فصل در رده‌های بالای جدول باشیم و در فصل‌های آینده به سمت اهداف خود برویم.

*جذب بازیکنان جدید

ما نمی‌توانیم پیش از قطعی شدن حضور یک بازیکن، آن را به صورت قطعی اعلام کنیم. به هر حال رقابت در بازار نقل و انتقالات وجود دارد. سرمربی تیم به دنبال این مسائل است و مذاکرات نیز با بازیکنان مدنظر انجام می‌شود. ان‌شاءالله آقای کمالوند طی مصاحبه‌ای به طور کامل همه مسائل را توضیح خواهد داد.

*تراکتور با اسپانسر جدید در لیگ برتر

با توجه به هزینه‌های هنگفتی که به باشگاه‌ها تحمیل می‌شود، نیازمند جذب اسپانسر هستیم. متاسفانه در سال‌های گذشته باشگاه تراکتور به پرداخت‌های مالک محدود شده و از این ظرفیت استفاده نکرده است. اگر ما امسال به سراغ اسپانسر نرویم، برای به پایان رساندن فصل به مشکل خواهیم خورد.

برای اسپانسری یاری و همراهی شرکت‌ها را می‌طلبیم و اگر کسی احساس کند که می‌تواند در این زمینه همکاری با ما داشته باشد، پیشنهاد خود را ارائه دهد. ما هم با برخی از شرکت‌ها وارد مذاکره شدیم تا بخشی از نیازهای مالی باشگاه را تامین کنیم.

ما نمی‌گوییم که پولِ مفت به تراکتور بدهید؛ ما دعوت می‌کنیم که در قالب اسپانسر از ظرفیت تراکتور بهره ببرید. تراکتور پرهوادارترین تیم آسیاست و از آنهایی که امکان تبلیغات دارند، برای مذاکره و همکاری دعوت می‌کنیم.

*سخن پایانی

برنامه و سیاست ما، رفتار صادقانه با هواداران است. وقتی واقعیت‌های باشگاه مطرح شود، هوادار هم دست به دست باشگاه می‌دهد تا بر مشکلات غلبه کنیم. اگر باز هم در آینده مسئله‌ای به وجود آمد، قطعاً آن را صادقانه با هواداران در میان خواهیم گذاشت. بین ما و شما، مطلب پنهانی نیست و اگر وقفه‌ای در اطلاع رسانی ایجاد می‌شود، پیش‌بینی برخی مطالب وقت است تا با ارائه مطالب به تراکتور آسیب نزنیم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top