امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 21881 |
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
266 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

یک پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید آبی‌پوشان در فینال جام حذفی و در مصاف برابر فولاد نتوانستند عملکرد خوبی از خودشان بر جای بگذارند.

شاهرخ بیانی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره شکست آبی‌پوشان پایتخت در ضربات پنالتی مقابل تیم فولاد در فینال رقابت‌های جام حذفی اظهار کرد: استقلال در فینال جام حذفی ضعیف بود. تیم نفراتش را به علت محرومیت در اختیار نداشت و همین تغییرات شیرازه تیم را از هم پاشید. فولاد تیم بهتری بود و خط هافبک را به خوبی پوشش داده بود. نکونام برعکس قلعه‌نویی، از وسط زمین کار پرس را انجام داد. تنها بازیکنی که توانست عملکرد خوبی داشته باشد، مسعود ریگی بود و اگر این بازیکن نبود، کار ما خیلی سخت‌تر می‌شد.

او ادامه داد: فرشید اسماعیلی هم عملکرد خوبی نداشت و سعی می‌کرد خودش را زمین بیندازد. مجیدی شاید می‌توانست این بازیکن را نیمه دوم بگذارد. مهدی قایدی هم دیدید که نتوانست کاری انجام بدهد. فولاد در این بازی خیلی منسجم بازی کرد و تمام نقاط را حفظ کرد و خیلی خوب در حمله اضافه می‌شدند و توپ را خوب گردش می‌دادند. استقلال هم در چند صحنه عملکرد بدی نداشت. من فکر می‌کنم اگر می‌خواهیم تیم خوبی داشته باشیم، باید چند بازیکن خوب داشته باشیم. این که مجیدی می‌گوید من همه بازیکنان را می‌خواهم این به بازیکنان دلگرمی داد و انگیزه‌شان را کمتر کرد. با این روند بازیکن با خودش می‌گوید من که از تیم جدا نمی‌شوم و در نهایت جنگندگی از دست می‌رود.

بیانی درباره عملکرد استقلال در ضربات پنالتی برابر فولاد خاطرنشان کرد: در پنالتی خیلی ضعیف بودیم. فرشید اسماعیلی یک پنالتی در داربی از دست داد و این جا هم پنالتی خراب کرد. من خودم پنالتی‌های تیم ملی و استقلال را می‌زدم. وقتی من در فینال حذفی پنالتی زدم، به مسوولان تیم گفته بودم نمی‌توانم پنالتی بزنم اما آقای مظلومی آن موقع گفت کسی پنالتی نمی‌زند و من پنالتی ششم را زدم و به تیرک زدم. بازیکن وقتی استرس داشته باشد، کار برایش سخت می‌شود و نباید پشت توپ برود. شجاعیان ۳ سال است فوتبالش تمام شده است. این بازیکن وقتی در شرایط بازی نبوده است، چطور پنالتی سوم را به او می‌دهند؟ پنالتی زدن الکی نیست. من خودم بارها در جمعیت‌های زیاد پنالتی زدم. همه فکر می‌کنند این کار راحت است اما سخت‌ترین کار پنالتی زدن است. من فکر می‌کنم انتخاب‌های تیم برای پنالتی‌زن‌ها درست نبود.

او افزود: هافبکی که نتواند ۴ پاس به مهاجم بدهد، هافبک نیست. من ناراحت طرفداران هستم. ما ۲ جام حذفی را مفت از دست دادیم. فوتبال باید ساختارش درست باشد و نمی‌شود فرهاد مجیدی با صالح مصطفوی همه کارها را یک تنه انجام دهند. ما خیلی مربی‌های خوب استقلالی داریم و خیلی سخت است یک نفر بخواهد ۳۰ نفر را مدیریت کند. با این شرایط مدیریت نمی‌شود کاری پیش برد. من دلم برای فرهاد مجیدی سوخت و وقتی صحبت‌های آقای آذری را شنیدم، واقعا ناراحت شدم. ما پول خرج می‌کنیم اما سر موقع هزینه نمی‌کنیم. در این مدت بازیکنان پول‌های مشخصی گرفتند اما باید سوال کرد این بازیکنان چقدر تاثیرگذار بودند؟

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: ساختار ما اگر درست نشود، باز دوباره سرمربی و مدیریت عوض می‌شوند. ببینید فوتبال ما به کجا رسیده است که کمالوند در تراکتور می‌گوید من این تیم را سال دوم قهرمان می‌کنم. ما فقط به دنبال حرف‌های الکی هستیم. کسانی که باید در فوتبال ما کار کنند، نیستند. ما این همه مدیر خوب داریم؛ چرا این مدیران در خانه نشسته‌اند و آقای مددی و امثال مددی‌ها باید روی کار باشند. این درد فوتبال ماست. ما الان کمیته فنی در استقلال داریم؟ شما الان پرسپولیس را نگاه کنید. به نظر شما چرا چند سال این تیم قهرمان می‌شود؟ شما به تیم فولاد نگاه کنید. به خدا یک نفر نمی‌تواند یک نفره تیم را قهرمان کند.

او در پایان گفت: ما داریم واقعیت را می‌گوییم. تا ساختار باشگاه ما درست نشود و یک مدیر فوتبالی روی کار نیاید، این شرایط ادامه خواهد داشت. الان فرهاد مجیدی بهترین مربی است. باید مجسمه مجیدی را طلا بگیرند. وقتی این فرد در این شرایط تیم را به رده سوم لیگ می‌رساند، یعنی کار بسیار بزرگی کرده است. مجیدی بازیکنان را دور خودش جمع کرده است. به نظر من بازیکنان برای مجیدی کم گذاشتند. روز فینال باید بازیکنان برای تیم از جان مایه می‌گذاشتند. الان هم به  جز افسوس کاری نمی‌شود انجام داد و فینال حذفی هم به تاریخ پیوست. به نظر من چند بازیکن از استقلال باید بروند. آن‌ها در حد و اندازه استقلال نیستند. الان بازیکن یک میلیاردی، قراردادش ۵ میلیارد شده است. الان بروید قرارداد شجاعیان و رمضانی را نگاه کنید. الان ما این بازیکن را برای چی از پرسپولیس گرفتیم؟ اگر به دردمان نمی‌خورد، نباید جذبش می‌کردیم. اگر می‌خواستیم  او را بازی ندهیم، این بازیکن را نمی‌گرفتیم. اگر کمیته فنی در تیم وجود داشت، شرایط این‌طور جلو نمی‌رفت. الان مدیریت با کادر فنی مشکل دارد و چند وقت دیگر پنجره‌ نقل و انتقالات هم بسته می‌شود و تا ساختار درست نشود، شرایط به همین منوال خواهد بود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top