امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 21865 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط : |
276 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: مقام‌های مصر قایق باستانی فرعون «خوفو» را به «موزه عظیم مصر» منتقل کردند.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مقام‌های مصر قایق خورشیدی سالم فرعون «خوفو» را که به ۴۶۰۰ سال پیش تعلق دارد از نزدیکی اهرام جیزه به خانه جدیدش یعنی «موزه عظیم مصر» منتقل کردند.   قایق‌های خورشیدی مصر باستان در گودال‌های نزدیک مقبره‌های سلطنتی دفن می‌شدند […]

گروه فرهنگی: مقام‌های مصر قایق باستانی فرعون «خوفو» را به «موزه عظیم مصر» منتقل کردند.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مقام‌های مصر قایق خورشیدی سالم فرعون «خوفو» را که به ۴۶۰۰ سال پیش تعلق دارد از نزدیکی اهرام جیزه به خانه جدیدش یعنی «موزه عظیم مصر» منتقل کردند.
 

قایق‌های خورشیدی مصر باستان در گودال‌های نزدیک مقبره‌های سلطنتی دفن می‌شدند تا فردی را که در آن مقبره دفن شده است به زندگی پس از مرگ منتقل کنند.هرم عظیم مصر که با نام هرم «خوفو» یا «خئوپس» هم شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین هرم در بین سه هرم جیزه است و مقبره «خوفو» نیز در آن قرار دارد.قایقی که به «موزه عظیم مصر» منتقل شده به دستور «خوفو»، یکی از فرمانروایان دودمان چهارم مصر که در دوران «پادشاهی کهن» حکومت کرد، ساخته شده است.

سفر ۷.۵ کیومتری این قایق باستانی به کمک یک وسیله حمل و نقل هوشمند که از بلژیک به مصر وارد شده بود در روز جمعه حدود ۱۰ ساعت به طول انجامید.زمانی که «موزه عظیم مصر» افتتاح شود این قایق باستانی به یکی از آثار مهم این موزه تبدیل خواهد شد.

این قایق پیش‌تر در محلی در نزدیکی هرم عظیم به نمایش گذاشته شده بود.مقام‌های مصری امیدوارند مجموعه اکتشاف‌های اخیر باستان‌شناسی به حوزه گردشگری این کشور رونق ببخشد.
در ماه آوریل، مقام‌های مصر بقایای مومیایی‌های ۲۲ فرعون را از موزه مصر قاهره به موزه ملی تمدن مصر منتقل کردند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top