امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 21861 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
199 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

یک مقام مسئول کارگری با اعلام راهکارهای خانه دار شدن کارگران گفت: دولت رئیسی به شرط داشتن یک تیم همراه بازار مسکن را سر و سامان می دهد.

هادی ابوی در گفت وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا با اشاره به برنامه دولت رئیسی برای خانه دار شدن اقشار جامعه به ویژه کارگران اظهار کرد: این که از زمینهای در اختیار سازمانها، ارگانها و دستگاهها برای تامین مسکن کارگران استفاده کنیم و وام و تسهیلات کم بهره در اقساط بلند به آنها بدهیم ایده بسیار خوبی است و اگر آقای رئیسی این ایده را محقق کند گام بزرگی در راستای خانه دار شدن کارگران برداشته ایم.

وی افزود: ما می توانیم تعاونی های مسکن کارگری را فعال کنیم و مثل دهه ۶۰ و ۷۰ زمینهای رایگان در اختیارشان بگذاریم و پول زمین را در مراحل بعدی و هنگام تحویل سند از کارگران بگیریم.

ابوی گفت: اگر کارگر بخواهد فقط پول زمین را بدهد باید کلی زیر بار قرض و بدهی برود در صورتی که همین حالا مالکانی داریم که حاضرند زمین هایشان را در این طرح مشارکت بدهند و از محل افزایش ارزش افزوده ای که این زمینها برایشان به دنبال دارد، سودشان را دریافت کنند.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه به سه راهکار تامین مسکن کارگران اشاره و خاطرنشان کرد: در گام اول دولت باید در تامین زمین کمک کند که خوشبختانه زیاد است، دوم اختصاص وام های بلند مدت و کم‌بهره است که کارگران از عهده پرداخت اقساط وام برآیند و سوم اعمال نظارت بر طرحهای مسکن و ساخت و ساز که باید صورت گیرد.

ابوی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت رئیسی می تواند به ساماندهی بازار مسکن کمک کند؟ گفت: با شناخت و جدیتی که از ایشان داریم می تواند بازار مسکن را سر و سامان دهد منتها برای انجام این کار لازم است یک تیم همراه داشته باشد که عزم و اراده برای ساماندهی بازار مسکن داشته باشد.

وی در عین حال با اشاره به تاخیر بسیار در ساخت و تحویل مسکن مهر گفت: کارگران زیادی به امید خانه دار شدن در این طرح ثبت نام کردند ولی با گذشت چند دولت هنوز واحدهای خود را تحویل نگرفته اند؛ مسکن مهر علنا در چهار سال اول دولت قبل بدون نتیجه متوقف بود و هیچ رغبت و اقدامی را در خصوص تکمیل مسکن مهر شاهد نبودیم و در چهار سال دوم به آن پرداخته شد که امیدواریم با توجه به عزم و اراده ای که در دولت جدید وجود دارد کارگران هرچه زودتر واحدهایشان را تحویل بگیرند.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان آمادگی کامل تعاونی ها و تشکل های کارگری را برای هرگونه کمک به دولت جدید اعلام کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top