امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 21841 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ | ارسال توسط : |
379 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

قهرمانی در دیدار امشب می‌تواند اولین جام دوران مربیگری فرهاد مجیدی و یا جواد نکونام را برای یکی از آن‌ها به ارمغان داشته باشد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دو تیم فولاد و استقلال در حالی فینال جام حذفی را برگزار می‌کنند که استقلالی‌ها با ۱۰ قهرمانی و ۵ عنوان نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها هستند و امشب در نقش جهان این فرصت را دارند تا خود را دست‌نیافتنی‌تر کنند. این در حالی است که حریف آن‌ها یعنی فولاد تاکنون رنگ فینال را ندیده است و این نخستین تجربه شاگردان نکونام در فینال این رقابت‌ها است.

پرسپولیس با ۶، سپاهان و ذوب‌آهن با ۴ و ملوان با ۳ قهرمانی در جام حذفی، دیگر تیم‌های پر افتخار این رقابت‌ها هستند. هم‌چنین شاهین اهواز با یک قهرمانی و جنوب اهواز با یک نایب‌قهرمانی، تیم‌های خوزستانی هستند که توانسته‌اند فینال این رقابت‌ها را تجربه کنند.

آبی‌های پایتخت سال گذشته هم موفق شدند که با شکست پرسپولیس در نیمه نهایی، به فینال صعود کنند اما باخت ۳ بر ۲ برابر تراکتور مانع از قهرمانی یازدهم آن‌ها در این رقابت‌ها شد. فرهاد مجیدی که سال گذشته و در دیدار برابر تراکتور، روی نیمکت استقلال بود و امروز(دوشنبه) به دنبال جبران است. 

اولین قهرمانی استقلال در این رقابت‌ها در سال در سال ۱۳۵۷ برابر هما رقم خورد و آخرین قهرمانی آن‌ها نیز به برد یک بر صفر برابر خونه به خونه بابل در سال ۱۳۹۷ برمی‌گردد که تک گل استقلال را در آن دیدار، مامه تیام، مهاجم فعلی فنرباغچه ترکیه به ثمر رساند.

فقط ۳ تیم پرسپولیس، ذوب‌آهن و سپاهان توانسته‌اند ۲ دوره متوالی قهرمان این رقابت‌ها شوند. با وجود ۳ قهرمانی در جام حذفی، ملوان بند انزلی پس از استقلال ناکام‌ترین فینالیست تاریخ این رقابت‌ها است و ۴ بار به مقام دوم این رقابت‌ها بسنده کرده است.

استان تهران با ۱۷ قهرمانی که توسط تیم‌های استقلال، پرسپولیس، صباباتری، نفت، سایپا و بهمن به دست آمده، بیش‌ترین نماینده قهرمان را در کشور داشته است و اصفهان با ۸ و گیلان با تیم بندر انزلی با ۳ قهرمانی در رده‌های بعدی هستند.
 هیچ‌کدام از مربیان استقلال و فولاد یعنی فرهاد مجیدی و جواد نکونام سابقه قهرمانی در جام حذفی را به عنوان مربی  نداشته‌اند و برنده شدن در بازی امشب، می‌تواند تجربه شیرینی را برای آن‌ها به ارمغان داشته باشد.

بهمن صالح‌نیا با قهرمانی در سال‌های ۵۵، ۶۵ و ۶۹ و نایب قهرمانی در سال‌های ۶۶، ۶۸ و ۷۱ با ملوان، علی پروین با قهرمانی در سال‌های ۱۳۶۶، ۱۳۷۱ و ۱۳۷۸ با پرسپولیس و علی دایی با قهرمانی در سال ۱۳۸۹، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۶ با تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران، پرافتخارترین مربیان این رقابت‌ها هستند و امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی، لوکا بوناچیچ و منصور پورحیدری نیز تاکنون ۲ بار کاپ قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران را بالای سر برده‌اند.

به جز ایران، کشور کرواسی با ۳ قهرمانی، بیشترین نماینده را در بین مربیان فاتح جام حذفی داشته است.

باید دید جدال امشب فولاد و استقلال با سرنوشتی خوش برای کدام مربی خاتمه پیدا می‌کند زیرا چه فرهاد مجیدی و چه‌ جواد نکونام، در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها به نخستین جام خود در دوران مربی‌گری‌شان دست پیدا خواهند کرد.

فهرست قهرمان های جام حذفی به شرح زیر است:

۱۳۵۵ ـ ملوان
۱۳۵۶ ـ تاج
۱۳۶۵ ـ ملوان
۱۳۶۶ ـ پرسپولیس
۶۸ – ۱۳۶۷ ـ شاهین اهواز
۷۰ – ۱۳۶۹ ـ ملوان
۷۱ – ۱۳۷۰ ـ پرسپولیس
۷۳ – ۱۳۷۲ ـ سایپا
۷۴ – ۱۳۷۳ ـ بهمن
۷۵ – ۱۳۷۴ ـ استقلال
۷۶ – ۱۳۷۵ ـ برق شیراز
۷۸ – ۱۳۷۷ ـ پرسپولیس
۷۹ – ۱۳۷۸ ـ استقلال
۸۰ – ۱۳۷۹ ـ فجرسپاسی
۸۱ – ۱۳۸۰ ـ استقلال
۸۲ – ۱۳۸۱ ـ ذوب‌آهن
۸۳ – ۱۳۸۲ ـ سپاهان
۸۴ – ۱۳۸۳ ـ صبا
۸۵ – ۱۳۸۴ ـ سپاهان
۸۶ – ۱۳۸۵ـ سپاهان
۸۷ – ۱۳۸۶ ـ استقلال
۸۸ – ۱۳۸۷ ـ ذوب‌آهن
۸۹ – ۱۳۸۸ – پرسپولیس
۹۰ – ۱۳۸۹ – پرسپولیس
۹۱ – ۱۳۹۰- استقلال
۹۲ – ۱۳۹۱ ـ سپاهان
۹۳ – ۱۳۹۲ – تراکتور
۹۴ – ۱۳۹۳ ـ ذوب‌آهن
۹۵ – ۱۳۹۴ ـ ذوب‌آهن
۹۶  – ۱۳۹۵ ـ نفت تهران
۹۷ – ۱۳۹۶ ـ استقلال
۹۸ – ۱۳۹۷ ـ پرسپولیس
۹۹ – ۱۳۹۸ ـ تراکتور 
۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ ؟؟؟

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top