امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 21831 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۳۳ | ارسال توسط : |
224 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت تنها راه حفاظت پارک پردیسان ثبت آن به عنوان منطقه طبیعی حفاظت شده ملی است.محمد مدادی مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست  گفت: پارک طبیعت پردیسان جز معدود پارک‌هایی است که […]

گروه فرهنگی:مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت تنها راه حفاظت پارک پردیسان ثبت آن به عنوان منطقه طبیعی حفاظت شده ملی است.محمد مدادی مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست  گفت: پارک طبیعت پردیسان جز معدود پارک‌هایی است که به صورت طبیعی حفاظت می‌شود و پوشش گیاهی آن بسیارحائز اهمیت است.مدادی افزود: با توجه به مطالعاتی که در پوشش گیاهی پارک پردیسان انجام شده شرایط نشانگر آن است که هنوز این پارک طبیعت وحشی و گونه‌های بومی خود را حفظ کرده و همین امر موجب شده که پارک پردیسان را حفظ و حراست کنیم.
 

مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مانند سایر مناطق حفاظت شده دردنیا پارک پردیسان را پیشنهاد دادیم تا به عنوان اولین منطقه حفاظت شده شهری، در شورای عالی به تصویب برسد و بدین شکل رژیم حقوقی حاکم بر مناطق تحت مدیریت را در پارک پردیسان حاکم کنیم و همزمان با استفاده مردم از مناطق تفرجگاهی از مناطق مرکزی هم حفاظت و حراست کنیم.

این مقام مسئول افزود: با توجه به پوشش گیاهی طبیعی پارک و ضرورت حفظ آن در برابر توسعه ساخت و ساز‌ها، تنها راه حفاظت ثبت آن به عنوان منطقه طبیعی حفاظت شده ملی است.وی تصریح کرد: اخیرا شورای شهر تهران مصوبه‌ای را مطرح کرد مبنی بر اینکه پارک پردیسان به عنوان میراث طبیعی باید از طرف وزارت میراث فرهنگی ثبت شود، که با مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست روبرو شد. چون پارک پردیسان جز میراث سازمان محیط زیست است و در این پارک گونه‌های طبیعی و حیوانی وجود دارد.

مدادی افزود: در صورت تبدیل پارک پردیسان به منطقه حفاظت شده با اختصاص امکانات بیشتر مکان‌های تفرجگاهی حفظ خواهد شد و سایر مناطق با مطالعاتی که انجام شده حفاظت خواهد شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top