امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 21645 |
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
183 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

با وجود تأکید برای اجرای فوری دستورالعمل‌های مربوط به نحوه حضور کارکنان در کرونا، همچنان برخی دستگاه ها بی‌توجه نسبت به آن، با حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان در شهرهای قرمز به فعالیت ادامه می‌دهند و حتی در این بین شاهدیم نشست‌هایی غیرضرور با دعوت از مهمانان برگزار می شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا،نحوه حضور کارکنان تا حدودی تحت تأثیر قرار گرفت و به دنبال آن با شدت گرفتن این بیماری در آبان ماه سال گذشته، سازمان اداری و استخدامی براساس دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا بخشنامه ای صادر کرد که در تمام دوران کرونا مبنای فعالیت دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

در اهم این دستورالعمل نحوه حضور کارکنان در شهرها براساس دستگاه های با خدمات ضروری و غیرضروری و همچنین رنگ بندی مناطق قرار داشت؛به طوری که در شهرهای قرمز حضور کارکنان به صورت یک سوم، نارنجی ۵۰ درصد و در مناطق زرد به صورت دو سوم تعیین شد،از سوی دیگر در رابطه با موضوع برگزاری همایش ها و نشست ها به طور جدی تأکید شد که دستگاه ها از برگزاری جلسات غیرضرور خودداری کرده و آنچه که در رابطه با جلسات اداری صورت می گیرد با رعایت پروتکل ها و الزامات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت باشد؛ به نحوی که شرایط محل جلسه و فضای مورد نیاز برای هر یک از شرکت کنندگان و با رعایت محدودیت های تعیین شده شود و در شهرهای قرمز جلسات حداکثر با حضور ۱۵ نفر، نارنجی حداکثر ۲۰ نفر و زرد حداکثر ۳۰ نفر آن هم به طوری که فاصله هر نفر حداقل چهار متر باشد.

 آنچه در این مدت مشاهده می شود نشان دهنده رعایت کامل پروتکل ها و دستورالعمل تعیین شده در تمامی دستگاه ها نیست و حتی در برخی دستگاه ها هنگامی که منطقه در وضعیت قرمز و اوج قرار می گیرد باز هم یا کارکنان به صورت ۱۰۰درصد حاضرند و یا به طور بسیار محدود از حضور آن ها کم می شود،هر چند که برخی سازمان ها و ادارات نیز مقید به دستورالعمل بوده و با توجه به زیرساخت های الکترونیکی نسبت به کاهش حضور و دورکاری کارکنان اقدام می کنند.

این در حالی است که این روزها با توجه به شدت گرفتن ویروس کرونا و وضعیت هشدار در اغلب استان ها و به طور ویژه تهران که در وضعیت نامناسبی قرار دارد گزارش‌ها نشان می دهد برخی دستگاه ها در کنار حضور بالای کارکنان خود نسبت به برگزاری نشست ها و یا جلساتی اقدام می کنند که در شرایط فعلی ضروری به نظر نمی رسد و می توانند آن را از طریق وبینار و فضای مجازی برگزار کنند و طبق ضوابط و اعلام استاندار تهران کارکنان باید تا ۷۰ درصد دورکار باشند.

در همین رابطه چندی پیش بود که بار دیگر انصاری -رئیس سازمان اداری و استخدامی- طی تذکری به دستگاه های اجرایی خواستار اجرای فوری دستورالعمل مربوطه در رابطه با کاهش حضور کارکنان شده بود.

با این حال برخی دستگاه ها در نحوه رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ضوابط را چندان جدی نگرفته و تراکم کارکنان بالا و رفت و آمد آنها در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی قابل توجه است که رسیدگی به این وضعیت ضروری خواهد بود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top