امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 21559 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
477 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات این معاونت در دوره دولت دوازدهم در جهت تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده گفت: امیدوارم دولت بعدی واقعیت‌ها و ضرورت‌های ملی را بدون نگاه سیاسی و جانبدارانه ببیند که نگاه غیر منصفانه ، قضاوت و برخورد شدید برای کشور مفید نخواهد بود و اگر دستاوردها و پیشرفت‌ها نادیده گرفته شود و به ویژه در حوزه زنان همه چیز را از صفر شروع کنیم عوارض و آثار سختی خواهد داشت.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در آخرین جلسه گزارش عملکرد مشاوران امور زنان و خانواده وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار کرد: این دوره از سخت‌ترین دوران حکمرانی در دوره نظام جمهوری اسلامی بود. شاید در دوران جنگ شاهد هجمه‌هایی با این وسعت و در چند جبهه بودیم. مشکلاتی که حداقل‌ها را با دشواری مواجه کرد.

وی ادامه داد: در این دوره عملا امکان همکاری با حداقل نیروی انسانی‌ خود به خاطر شیوع کرونا پیدا نکردیم و با وجود ثروت ملی عملا به علت محدودیت بانک‌ها مشکلات زیادی پیدا کردیم. بلایای طبیعی زلزله، سیل، گرد و غبار، خشکسالی شرایط سختی را ایجاد کرد اما از جمله سخت ترین مسائل جنگ روانی برای ناامید کردن و دلسرد کردن علیه مردم ایران به اجرا گذاشته شد. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه این معاونت در جهت تحقق عدالت جنسیتی، تقویت و تحکیم خانواده گام‌های موثر و مفیدی برای کشور برداشت و با تشکر از شهیندخت مولاوردی – معاون امور زنان و خانواده دولت یازدهم – این را هم گفت که این معاونت بر اساس برنامه در دولت دوازدهم حرکت کرده که پایه‌های خوبی برای آن در دولت یازدهم و توسط خانم مولاوردی ایجاد شده بود.

ابتکار تصریح کرد: رمز دستاوردها و موفقیت‌های این دوره معاونت امور زنان هم‌پیمانی بوده است. در این دوره بیش از ۲۳۷ موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی، سازمانهای مردم نهاد و بانک‌ها و دلنشگاه‌ها داشته ایم که با ارزیابی گزارشء‌های مستندسازی شده عملکرد معاونت زنان، عملکرد این معاونت مشهود است. بیش از ۹۰ درصد این قراردادها اجرایی شده است و نتایج بیش از مورد انتظار و خوبی داشتیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: الگوی موفق همکاری بین بخشی برای تحقق عدالت جنسیتی و بهبود وضعیت زنان و تقویت و ارتقاء وضعیت خانواده را به اجرا گذاشتیم علاوه بر اسناد استانی که تصویب و عملیاتی شدند، برنامه عملیاتی استان‌ها را هم داشتیم که کتاب آن تدوین شده و این اتفاق مهمی است چراکه برای اولین بار به طور رسمی برنامه تمام ۲۲ دستگاه را در جهت تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده دیده‌ایم. 

وی در ادامه به مصوبه اخیر ستاد ملی زن و خانواده نیز اشاره کرد و توضیح داد: در این مصوبه سیاست‌های دوستدار خانواده یا سیاست‌های خانواده محور دولت در ستاد به تصویب رسید و هفته قبل ابلاغ شد. بسیاری از آن اجرایی و عملیاتی شده است.

ابتکار در پایان سخنان خود به تدوین کتاب “بانوی اول” نیز اشاره کرد و گفت: ما با تاسی از بزرگوارانی همچون حضرت خدیجه پژوهشی انجام دادیم که حاصل این کار پژوهشی به کتاب داستان زندگی حضرت خدیجه (س)  منتهی شد. این کتاب الهام بخش از زندگی حضرت خدیجه به عنوان یک زن کارآفرین و فعال اجتماعی است که جلوتر از زمان خود حرکت کرد و سبک زندگی درست مثل تجارت حلال را در جامعه خود ترویج داد. در کنار پیامبر اکرم (ص) ایستادگی کرد و خداوند نیز متقابلا کوثر، حضرت فاطمه (س) را خیر کثیر است را به او داد و سر منشا و استمرار ولایت از این خاندان شد. تا کنون چهار دستگاه مسابقه کتابخوانی داستان حضرت خدیجه را برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top