امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 21545 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
253 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

تیم فوتبال استقلال در جریان لیگ بیستم، با چند باخت کلیدی، در کورس رقابت برای قهرمانی مسابقات لیگ برتر ناکام ماند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با پایان هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر فوتبال،‌ تکلیف قهرمان و تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته یک مشخص شد و پرسپولیس برای پنجمین بار متوالی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد. همچنین تیم‌های سپاهان و استقلال در رتبه دوم و سوم جدول جای گرفتند و تیم‌های سایپا و ماشین‌سازی تبریز به لیگ یک سقوط کردند.

استقلال در آخرین بازی خود مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی نیز مغلوب تیم سپاهان شد. آبی‌های تهران در این مسابقه مقابل شاگردان محرم نویدکیا ۲ بر یک شکست خوردند تا پرونده آن‌ها در لیگ سوم با ۵۶ امتیاز و در رتبه سوم بسته شود.

سیاوش یزدانی بازیکن تیم فوتبال استقلال پس از شکست مقابل سپاهان درباره علمکرد این فصل آبی‌ها توضیحاتی داد و معتقد بود استقلال در نیم‌فصل اول قهرمانی را از دست داده است. او اظهار کرد: ما در این فصل قهرمانی می‌خواستیم. زمانی که ما در این فصل در صدر جدول بودیم، هنوز تیم‌ها بازی‌های خود را انجام نداده بودند و در باد صدر جدول خود خوابیدیم. ما در نیم فصل دوم مثل یک تیم قهرمان بازی کردیم و در نیم فصل اول قهرمانی را از دست دادیم و همه می‌دانند که چرا این اتفاق رقم خورده است. در نیم فصل اول مربی من را به دلایل غیرحرفه‌ای و به ناحق اخراج کرد و در همان موقع بود که ما قهرمانی را از دست دادیم.

مدافع آبی‌ها می‌گوید استقلال در نیم فصل اول، قهرمانی لیگ را از دست داده است اما بررسی‌های آماری نشان می‌دهد عمده دلیلی که استقلال باعث شد در کورس قهرمانی این فصل از رقابت‌ها عقب بماند، باخت‌های کلیدی نیم فصل دوم است. در این گزارش قصد داریم شکست‌هایی که منجر به تغییرات اساسی استقلال در جدول شده است را مورد بررسی قرار دهیم.

باخت اول؛ سپاهان ۲ – استقلال صفر (هفته پانزدهم)

تا پیش از شروع این مسابقه، استقلال با ۲۶ امتیاز در جایگاه اول جدول قرار داشت و به نوعی برنده این دیدار می‌توانست خیال خود را برای ماندن در بالای جدول و کورس قهرمانی راحت کند. البته باید این را در نظر گرفت که پرسپولیس نیز با ۲ بازی عقب مانده در رده چهارم جدول قرار داشت. در آن بازی شاگردان محمود فکری تن به شکست ۲ بر صفر دادند و این اتفاق باعث شد استقلال صدر جدول را به راحتی از دست بدهند. این اولین باخت کلیدی استقلال برای دور شدن از قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ بود.

باخت دوم؛ استقلال صفر – ذوب‌آهن ۲ (هفته بیست و دوم)

استقلال در این مقطع ۲ بازی عقب افتاده مقابل تیم‌های صنعت نفت آبادان و پدیده مشهد داشت و پرسپولیس هم یک بازی عقب افتاده مقابل ذوب‌آهن داشت که با در نظر گرفتن پیروزی‌ دو تیم در این بازی‌ها، اختلاف پرسپولیس و استقلال تا قبل این بازی، ۵ امتیاز می‌شد. استقلال در حالی این بازی را با ۲ گل از ذوب‌آهن شکست خورد که پیش از داربی پایتخت می‌توانست اختلاف خود را با پرسپولیس به کمترین حد خود برساند اما با این شکست، امیدها برای استقلال کمرنگ شد.

باخت سوم؛ پرسپولیس ۱ – استقلال صفر (هفته بیست و سوم)

دو شکست متوالی برای شاگردان مجیدی،‌ به نوعی کار را برای آبی‌پوشان و مدعی قهرمانی ماندن در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر تمام کرد. استقلال در حالی در داربی ۹۵ پایتخت از پرسپولیس شکست خورد که با بیشتر شدن اختلاف این دو تیم، مسیر سرخ‌پوشان هم برای قهرمانی هموارتر شد و سرخ‌پوشان هم در پایان کار موفق شدند برای پنجمین بار متوالی عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورند.

به این شکست‌ها می‌توان شکست یک بر صفر استقلال مقابل سایپای سقوط کرده و دو شکست دیگر استقلال مقابل تیم فولاد و سپاهان (در بازی برگشت) را هم اضافه کرد. شاید اگر هر کدام از این شکست و از دست دادن امتیازات برای استقلال نبود، اتفاقات دیگری برای آبی‌پوشان پایتخت رقم می‌خورد اما تجربه نشان داده است که استقلال در چند فصل اخیر، با از دست دادن امتیازات و بازی‌های کلیدی، راه خود را در لیگ برتر سخت‌تر کرده و در نهایت دستش از گرفتن جام کوتاه می‌ماند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top