امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 21439 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
313 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش به روند ثبت نام اینترنتی مدارس اشاره کرد و گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول از ابتدای خرداد، پایه هفتم از انتهای خرداد و پایه دهم از ۲۶ تیرماه آغاز شده است و ثبت نام میان پایه ها نیز اگر نیازی به تغییر مدرسه نباشد به صورت خودکار انجام می شود. ۲۰ مرداد ارتقای تمام دانش آموزان میان پایه به یک پایه بالاتر به صورت خودکار انجام و نهایی خواهد شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، محمود حبیبی در پنل تخصصی «پروژه مهر» سی و پنجمین  اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که در اردوگاه باهنر برگزار شد با بیان اینکه قبلا سامانه های متعددی داشتیم که از آنها تحت عنوان سامانه های جزیره ای یاد می‌شد گفت: هیچ نظم و انسجامی در ارتباط میان سامانه ها وجود نداشت.

وی افزود: ما سامانه ها را در سه دسته عمده منابع انسانی، مدیریت مالی و دانش آموزی تقسیم بندی و تلاش کردیم سامانه هایی که قرابت فرایندی بیشتری با یکدیگر دارند را در یک گروه مشخص قرار دهیم و یک پلتفرم یکسان برای آنها طراحی کنیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چالش های سامانه های جزیره ای قدیمی گفت: پیاده سازی فرایندها به صورت جزیره ای، ضعف ارتباطات برون سازمانی و درون سازمانی، فرایندهای غیرمنسجم، عدم هماهنگی در سطوح مختلف مدیریتی، عدم امکان تصمیم گیری مناسب، عدم انعطاف و نداشتن آمار مناسب، ثبت اطلاعات موازی و متعدد در سامانه های مختلف و مغایرت هایی که ایجاد می شد و عدم حفظ صحت و محرمانگی داده ها از جمله چالش های وجود سامانه های متعدد بود.

حبیبی افزود: با یکپارچه سازی سامانه ها انتظار بر این است که افزایش سرعت عملیات و دریافت اطلاعات، در اختیار داشتن اطلاعات آماری صحیح و منسجم و بهبود تعامل با مخاطبان درون و برون سازمانی اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه سامانه دانش آموزی به بهره برداری کامل رسیده است و «سیدا»، سامانه یکپارچه دانش آموزی است که هدف آن برخورداری از یک پایگاه کامل برای کلیه گردآوری تمام سوابق تحصیلی دانش آموزان است گفت: سامانه جامع منابع انسانی نیز در مرحله اجرا است و طی یکی دو ماه آینده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش سامانه های جامع مالی نیز بخش حسابداری مدارس کامل انجام شده و در حال پایلوت در تعدادی از مدارس خارج از کشور است و سیستم حقوق و دستمزد تحت وب از این ماه در ستاد اجرای نهایی خواهد شد و استان های مختلف به مرور به آن می پیوندند.

حبیبی با اشاره به برخی سختی های پیش روی استقرار سامانه ها گفت: در هر جابجایی و تحول، تا مدتی طول می کشد با محیط جدید تطابق ایجاد شود. یک کار تحولی در ابعاد بزرگ صورت گرفته است. بسیاری از ایرادات مرتفع شده و صبوری کاربران نهایی را می طلبد که به ما کمک کنند بتوانیم از ثمره یکپارچه سازی سامانه ها در ماه‌های آینده بهره مند شویم.

وی به روند ثبت نام ها نیز اشاره کرد و گفت: ثبت نام دانش آموزان از ابتدای خرداد برای پایه اول، انتهای خرداد برای پایه هفتم و از ۲۶ تیرماه برای پایه دهم آغاز شده است و ثبت نام میان پایه ها نیز اگر نیازی به تغییر مدرسه نباشد به صورت خودکار انجام می شود. ۲۰ مرداد ارتقای تمام دانش آموزان میان پایه به یک پایه بالاتر به صورت خودکار انجام و نهایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس خاص مانند مدارس نمونه دولتی و سمپاد هم به صورت ویژه دیده شده اند و یک هفته بعد از اعلام نتایج، ثبت نامشان به صورت فایلی و یکجا انجام می شود، زیرا فهرستشان مشخص است. روند ثبت نام امسال با سال های قبل کاملا متفاوت بود.

حبیبی ادامه داد: سازماندهی ۹۲ درصد مدارس انجام شده و نیاز است مدیران استانی نظارت داشته باشند تا این آمار به ۱۰۰ درصد برسد. امکان کلاس بندی را از ۲۳ مرداد در سامانه فراهم می کنیم. امکان ثبت برنامه هفتگی از ۱۰ شهریور و صدور ابلاغ ها به صورت پیش نویس از ۲۳ مرداد شروع می شود. از ۲۵ شهریور ابلاغ ها تایید نهایی می شوند که البته تایید نهایی منوط به تعریف برنامه هفتگی معلمان خواهد بود و مدیران در صورتی می توانند برای معلمان ابلاغ نهایی بزنند که برایشان برنامه کلاسی تعریف کرده باشند. اول آذر ۱۴۰۰ نیز خاتمه فرایند کاری ثبت نام هاست.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top