امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 20962 |
تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
522 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

قضاوت علیرضا فغانی در داربی ۹۶ اتفاقی ویژه برای فوتبال داخلی ایران به همراه داشت و آن هم اعتراض نکردن به تصمیمات داوری بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، داربی ۹۶ در حالی با پیروزی استقلال در ضربات پنالتی و صعود این تیم به نیمه نهایی جام حذفی همراه شد که این دیدار یک اتفاق ویژه داشت و آن هم بازگشت علیرضا فغانی به کشور و قضاوت در فوتبال ایران بود. اتفاقی که در نظر اکثر کارشناسان داوری اتفاقی مثبت بود و فغانی هم در داربی ۹۶ نشان داد هنوز هم یکی از بهترین داوران جهان است.

بارزترین نکته بازگشت فغانی به فوتبال ایران، درسی بود که بالاخره ما شاهد آن در داربی بودیم و به زعم کارشناسان داوری نام فغانی باعث شد تا این اتفاق در داربی ۹۶ رخ دهد. پس از سال‌ها و اعتراض به تصمیمات کوچک و بزرگ داوران در بازی‌های مختلف، دیروز (پنج‌شنبه) شاهد آن بودیم که هیچ‌کدام از بازیکنان و کادر فنی دو تیم به خاطر نام “علیرضا فغانی” هم که شده، به هیچ‌کدام از تصمیمات داور اعتراض نکردند و این داور پس از بازگشت از استرالیا، دیدار بدون دردسری را در یک‌چهارم نهایی جام حذفی داشت.

داربی ۹۶، صحنه جنجالی و درگیری‌های زیادی داشت اما به جز دقیقه ۱۰۰ که آن هم عبدی اعتراض کوچکی به نگرفتن کرنر برای تیمش انجام داد، اعتراض دیگری در کار نبود و تیم‌ها خیلی راحت تصمیمات فغانی را پذیرفتند.

جعفر خوشرو، کارشناس داوری در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره این اتفاق اظهار کرد: بازی دیروز، یک کلاس آموزشی برای داوران و تیم‌های ایرانی بود و هر رفتاری در داربی ۹۶ مثال‌زدنی بود. بازیکنان هیچ اعتراضی به تصمیمات داوری نداشتند و همین امر موجب شد تا فغانی راحت‌تر سوت بزند و قضاوت کند. دلیل این اتفاق، نام بزرگ علیرضا فغانی بود و این کار نباید فقط به یک بازی ختم شود و باید شاهد آن در مسابقات بعدی هم باشیم. ادامه این روند، می‌تواند اتفاق مثبتی در فوتبال ایران باشد و تیم‌ها می‌توانند با آموزش مستمر بازیکنان، در این مسیر قدم بردارند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top