امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 20881 |
تاریخ انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱:۳۳ | ارسال توسط : |
206 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: کتاب «انقلاب ناتمام اینشتین (در جستجوی آنچه ورای کوانتوم نهفته است)» نوشته لی اسمولین با ترجمه علی سمایی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ دوم رسیده است.چاپ اول این‌کتاب، فروردین امسال به بازار عرضه شد و حالا نسخه‌های چاپ دومش وارد کتابفروشی‌ها شده‌اند. لی اسمولین نویسنده این‌کتاب، دانشمند آمریکایی و متولد سال ۱۹۵۵ […]

گروه فرهنگی: کتاب «انقلاب ناتمام اینشتین (در جستجوی آنچه ورای کوانتوم نهفته است)» نوشته لی اسمولین با ترجمه علی سمایی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ دوم رسیده است.چاپ اول این‌کتاب، فروردین امسال به بازار عرضه شد و حالا نسخه‌های چاپ دومش وارد کتابفروشی‌ها شده‌اند.

لی اسمولین نویسنده این‌کتاب، دانشمند آمریکایی و متولد سال ۱۹۵۵ است. این‌کتاب او توسط انتشارات پنگوئن سال ۲۰۱۹ چاپ شد و عنوان فرعی‌اش چنین بود: چه دروغ‌هایی پشت نظریه کوانتوم قرار دارند؟ این‌دانشمند و فیزیکدان می‌گوید ما انسان‌ها همواره در تشخیص مرز بین خیال و واقعیت مشکل داشته‌ایم. برای توضیح جهان داستان‌هایی می‌سازیم و چون قصه‌گوهای ماهری هستیم، شیفته‌ این‌داستان‌ها شده و بین تصور خود از جهان و خود جهان دچار اشتباه می‌شویم. این سردرگمی دانشمندان را به اندازه عامه‌ مردم پریشان می‌کند اما در واقع تاثیر بیشتری بر ما دانشمندان می‌گذارد زیرا که در جعبه ابزار خود داستان‌هایی چنان قدرتمند داریم.

اسمولین در این‌کتاب می‌نویسد هر چه جهان طبیعی را بیشتر درک می‌کنیم و به سمت پدیده‌های کوچکتر و بنیادی‌تر حرکت می‌کنیم، موفقیت‌های ما موانع جدیدی بر سر راه پیشرفت‌های بعدی قرار می‌دهد. برای این که متوقف نشویم باید بین اطمینان موجه نسبت به قدرت دانش موجود و آگاهی حاد از این امر که حتی موفق‌ترین فرضیه‌های ما تا چه حد فرضی هستند، تعادلی برقرار کنیم. درس دشواری که باید بیاموزیم این است که ادراک ما تا حدی تحت تاثیر حقیقت قرار می‌گیرد و به طور کلی این ادراکات توسط مغز ما ساخته می‌شود تا جهان را فقط به همان شکلی ارائه کند که برای یافتن راه خود در طبیعت به آن نیاز داریم.در «انقلاب ناتمام اینشتین» که ششمین کتاب لی اسمولین است، او به قوانین مکانیک کوانتوم انتقاد کرده و گزینه‌های دیگری را برای تحلیل نظریه اتمی پیشنهاد می‌دهد.چاپ دوم این‌کتاب با ۳۰۳ صفحه و قیمت ۸۰ هزار تومان عرضه شده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top