امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 20862 |
تاریخ انتشار : ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ | ارسال توسط : |
273 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

سایت جشنواره کن در آستانه نمایش فیلم «قهرمان» در این رویداد سینمایی به معرفی فیلم جدید اصغر فرهادی پرداخته است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، فرهادی پس از ساخت فیلم «همه می دانند» در اسپانیا که هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن را نیز افتتاح کرد، با فیلم «قهرمان» بازگشت چشمگیری به ایران داشته است،.

 پس از «گذشته» (۲۰۱۳) برنده جایزه بهترین بازیگر زن کن (برنیس بژو)، «فروشنده» (۲۰۱۶) برنده جایزه بهترین بازیگر مرد و فیلمنامه کن (شهاب حسینی و اصغر فرهادی) و فیلم «همه می دانند» با بازی «پنه لوپه کروز»، «خاویر باردم» و «ریکاردو دارین»، این چهارمین حضور فرهادی در بخش رقابتی کن و بازگشت به سبک فیلم های تریلر و روانشناختی است. 

در فیلم «قهرمان»، رحیم با بازی امیر جدیدی در واقع قهرمان داستان است که به دلیل عدم پرداخت بدهی اش در زندان است. در حالی که او به مرخصی می آید، زنی که او را خیلی دوست دارد ، رحیم را متقاعد می کند بدهی اش را از محل کیف پر از پولی که او پیدا کرده، پرداخت کند. تصمیم رحیم پیامدهایی را به همراه دارد که او را به قهرمان داستان تبدیل می کند. 

فرهادی که پیش از این ساخت فیلم «جدایی» را در کارنامه دارد، در فیلم جدیدش نیز به سیستم اداری بیش از حد  پیچیده  نهیبی زده است، جایی که مردم ممکن است در پیچ و خم تقاضاهای خسته کننده برای ارائه مدارک بیشتر گیر کنند و در چنین فضایی یک حرکت جزئی کافی است تا یک قهرمان به چهره ای منفور تبدیل شود و بالعکس و اصغر فرهادی به بازتاب واقع بینانه این گسست ها در جامعه پرداخته است. 

در فیلم «قهرمان»، سارینا فرهادی پس از فیلم «جدایی» بار دیگر مقابل دوربین پدرش رفته است. این فیلم در شهر شیراز، پایتخت کهن سرزمین پارس در جنوب ایران ساخته شده، جایی که یکی از پایتخت های فرهنگی و هنری کشور محسوب می شود. 

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top