امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 9 شوال 1445 | 2024-04-17
کد خبر: 20741 |
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط : |
234 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی در پیام های جداگانه ای درگذشت فرهود جلالی کندلوسی ـ نوازنده و خواننده موسیقی مازندران ـ را تسلیت گفت.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، فرهود کندلوسی – نوازنده و خواننده موسیقی مازندران – که نقش مهمی در احیاء و برپایی جشن‌های سنتی و آیین‌های بومی مازندران داشت، در سن […]

گروه فرهنگی: معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی در پیام های جداگانه ای درگذشت فرهود جلالی کندلوسی ـ نوازنده و خواننده موسیقی مازندران ـ را تسلیت گفت.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، فرهود کندلوسی – نوازنده و خواننده موسیقی مازندران – که نقش مهمی در احیاء و برپایی جشن‌های سنتی و آیین‌های بومی مازندران داشت، در سن ۵۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

سیدمجتبی حسینی، معاون هنری ارشاد در پیام تسلیت خود نوشته است: فرهود جلالی همواره برای فرهنگ و هنر و موسیقی بومی مازندران تلاش کرد، دانش خود را در علوم اجتماعی نیز با مطالعات در زمینه فرهنگ و موسیقی و آداب و سنن مازندران پیوند داد و به ثبت و معرفی موسیقی و فرهنگ بومی این منطقه خدمت کرد. چند دهه کوشش بی دریغ برای فرهنگ و میراث موسیقی بومی و حفظ اصالت های فرهنگی و آثاری که به یادگار گذاشته است بیانگر عشق و دلسوزی او به فرهنگ و هنر است.

درگذشت هنرمند گرانقدر و همکار عزیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خانواده گرامی اش و همکاران تسلیت می گویم و برای آن زنده نام از درگاه خداوند علو درجات و برای خانواده و دوستانش سلامتی و صبر مسالت دارم.
همچنین در متن پیام تسلیت محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:
«مرحوم فرهود جلالی کندلوسی، پیشکسوت هنر مازندران و از همکاران خانواده بزرگ فرهنگ و هنر  تن به مشیت الهی داد و به کاروان هنرمندان  سفرکرده پیوست.

فرهود جلالی وجود گرانمایه‌اش از میراث ارزشمند فرهنگی-هنری خطه شمال کشور بود و عمری را با پنجه و نفس تأثیرگذارش، به معرفی ظرایف موسیقی بومی پرداخت. و در امر مدیریت فعالیت های فرهنگی هنری نیز  تلاش فراوان نمود.این فقدان تلخ را به جامعه هنری کشور و خاندان گرامی‌اش تسلیت گفته و آمرزش و غفران ایشان را از درگاه حضرت حق خواهانم.»

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top