امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 20683 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
254 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

رئیس کمیته ملی المپیک گفت : در حاشیه المپیک توکیو دیداری را با روسای فدراسیون های جهانی که جهانی ژیمناستیک و دوچرخه سواری که با آن ها چالش داریم خواهم داشت.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، رضا صالحی امیری در مورد حضور خود در بازیهای المپیک توکیو بیان کرد: تقاضای من این بود که به المپیک نروم اما تاکید سرپرست کاروان و وزیر بر این ست که به المپیک بروم. برنامه من متفاوت از تیم سرپرستی است و در اجلاس هایی که کمیته بین المللی المپیک برگزار می کند، حضور پیدا می کنم. ملاقات هایی با روسای کمیته ملی المپیک کشورها و با روسای فدراسیون جهانی رشته هایی که با آنها در چالش هستیم مانند دوچرخه سواری، ژیمناستیک و کاراته خواهیم داشت. در این جلسات مشکلات خود را حل و فصل خواهیم کرد.

او ادامه داد: ما در هر سفر ۵ تا ۱۵ ملاقات داریم که در این سفر تعداد بیشتر می شود و در حوزه دیپلماسی ورزشی کارم را دنبال خواهم کرد. کار تخصصی را آقای سجادی سرپرست کاروان و کادرش انجام می دهند. ما قوی‌ترین نیرو را برای سرپرستی انتخاب کردیم و بهتر از او شناسایی نکردیم و کادر جوانی هم کنارش قرار دارد.
 
صالحی امیری در مورد نتیجه‌گیری کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: کاروان ما با انگیزه و اراده در حال رفتن به توکیو است.
نباید توقعات را بالا ببریم. ۱۱ هزار نفر به المپیک راه یافته اند و ۱۳۰۰ نفر روی سکو می روند. کاروان ما تا این لحظه پیروز شده چون ورزشکاران ما جزو آن ۱۱ هزار نفر حاضر در المپیک هستند.

او افزود: والیبال و بسکتبال ما جایگاه خوبی در جهان دارند اما نباید این انتظار  را داشته باشیم که روی سکو بروند چون با واقعیت ها مطابقت ندارد. داورزنی یکی از سه مربی برتر جهان را آورد اما ظرفیت والیبال و بسکتبال ما همین است و نمی توانیم اتفاقی بزرگ‌تر آن را خلق کنیم مگر اینکه معجزه اتفاق بیفتد. با این حال  مطمئنیم که کشتی ما حتماً در المپیک توکیو خواهد درخشید. کاراته نیز به روزهای درخشانی رسیده بود و از این رشته انتظار زیادی داشتیم و داریم اما ناگهان دیدید که بهمن عسگری ورزشکار اخلاق مدار ما از سهمیه المپیک حذف شد. نباید او را تخریب کرد چراکه اتفاقی که برای او افتاد یک اشتباه بود و نباید او را مقصر جلوه داد.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت پریسا جهانفکریان ملی‌پوش وزنه برداری زنان ایران تاکید کرد: واقعیت این است برخی اتفاقات در اختیار ما نیست. اتفاق ناخواسته ای برای او افتاد و دستش را جراحی کرد. کمیسیون پزشکی امروز نظر نهایی خود را اعلام می کند اما شرایطش در مجموع، نرمال نیست.

او در پایان گفت: ورزشکاران تلاش خود را می کنند که کام ملت را شیرین کنند. معتقدم تا این لحظه پیروز هستیم چون خیلی از کشور ها آرزوی حضور در المپیک را دارند اما ما ۶۷ سهمیه گرفته ایم‌.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top