امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 20679 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۳۳ | ارسال توسط : |
171 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگ و هنر: ماجراهای پینوکیو در ۷ ژوئیه ۱۸۸۱ توسط کارلو کلودی، اهل روستای کلودی در ایتالیا نوشته شد. این داستان ابتدا به‌صورت سریالی در یک مجله منتشر شد و در همان زمان هم مورد توجه کودکان قرار گرفت.اما قابل توجه است که در این نسخه، پینوکیو جان خود را با به دار آویخته […]

گروه فرهنگ و هنر: ماجراهای پینوکیو در ۷ ژوئیه ۱۸۸۱ توسط کارلو کلودی، اهل روستای کلودی در ایتالیا نوشته شد.
این داستان ابتدا به‌صورت سریالی در یک مجله منتشر شد و در همان زمان هم مورد توجه کودکان قرار گرفت.اما قابل توجه است که در این نسخه، پینوکیو جان خود را با به دار آویخته شدن از یک درخت بلوط از دست می‌دهد تا هزینه دروغ‌ و شرارت‌های خود را بپردازد.این صحنه تلخ، از یک درخت بلوط در نزدیکی خانه نویسنده الهام گرفته شده است. اما این عاقبت تلخ را خیلی از خوانندگان جوان دوست نداشتند و از این رو نویسنده، داستان پینوکیو را بازنویسی کرد. سپس در سال ۱۸۸۳ مجموعه کامل پینوکیو به‌طور مستقل منتشر شد.
پس از آن، داستان بلوغ در مورد عروسکی است که به‌خاطر احساساتی که تجربه کرده، تبدیل به انسان می‌شود و این نسخه جدید در ذهن کودکان و همچنین بزرگسالان، ماندگار شد.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top