امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 20643 |
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
404 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی می گوید علاوه بر نظر پزشک معالج پریسا جهانفکریان، نظر تخصصی پزشکان معتمد این فدراسیون به کمیته ملی المپیک به منظور تصمیم گیری نهایی در رابطه با اعزام این ورزشکار به المپیک توکیو، ارسال می شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پس از اینکه مشخص شد پریسا جهانفکریان دختر وزنه بردار ایران سهمیه المپیک گرفته، اعلام کرد تحت عمل جراحی قرار گرفته است، مسئله ای که اعزام او به المپیک را در هاله ای از ابهام قرار داد و سفرش به توکیو را منوط به تایید سلامت این ورزشکار به منظور شرکت در مسابقات کرده است.

سید اشکان اردیبهشت، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت پریسا جهانفکریان، اظهار کرد: هم اکنون این ورزشکار در حال انجام معاینات پزشکی از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی است و معاینات وی هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد: ورزشکار باید تحت معاینات پزشکی از سوی پزشکان معتمد فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گیرد و به طور حتم پزشک معالج وی که عمل جراحی را انجام داده است نیز نظر پزشکی خود را ارائه می کند.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه تمامی ورزشکاران المپیکی بر اساس روال، تحت معاینات پزشکی پیش از اعزام قرار می گیرند و پایش سلامت می شوند، بیان کرد: پریسا جهانفکریان نیز تحت معاینات سلامت قرار می گیرد، واکسن کرونا برای وی تزریق می شود و در نهایت تست دوپینگ خواهد داد و در صورتی که اعزام وی قطعی شود، تست PCR می دهد.

اردیبهشت افزود: در مجموع علاوه بر نظر تخصصی پزشک معالج ورزشکار که وی را تحت عمل جراحی قرار داده است، نظرات تخصصی پزشکان معتمد ارتوپد فدراسیون پزشکی ورزشی به کمیته ملی المپیک جهت تصمیم گیری به منظور اعزام ورزشکار به المپیک توکیو ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه معاینات پزشکی صورت گرفته از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی روند چند ایستگاهی است، خاطرنشان کرد: معاینات عمومی، معاینات قلب و عروق، معاینات تخصصی ارتوپدی، آزمایشات، مشاوره روانشناسی، تغذیه و…برای ورزشکار در دستورکار قرار دارد که فرایند زمان بری است اما امروز معاینات ورزشکار به پایان می رسد و پس از آن نظر پزشکی به دست آمده در رابطه با معاینات به کمیته ملی المپیک ارسال می شود تا در رابطه با اعزام ورزشکار به منظور انجام مسابقات تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top