امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 20601 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۳۱ | ارسال توسط : |
242 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: ریچارد دانر، سینماگر موفق‌ و پولسازِ دهه‌های ۱۹۷۰، ۱۹۸۰، و ۱۹۹۰ درگذشت.دانر متولد ۱۹۳۰ که نخستین موفقیت تجاری‌اش را با فیلم بسیار پرفروش طالع نحس و در چهل‌وپنج سالگی به‌دست آورد؛ با ساختن فیلم اول سوپرمن به‌تهیه‌کنندگی الکساندر سلکیند، اولین فیلم ابرقهرمانی محبوب و عالم‌گیر را ساخت. سرِ سوپرمنِ ۲ با تهیه کننده […]

گروه فرهنگی: ریچارد دانر، سینماگر موفق‌ و پولسازِ دهه‌های ۱۹۷۰، ۱۹۸۰، و ۱۹۹۰ درگذشت.دانر متولد ۱۹۳۰ که نخستین موفقیت تجاری‌اش را با فیلم بسیار پرفروش طالع نحس و در چهل‌وپنج سالگی به‌دست آورد؛ با ساختن فیلم اول سوپرمن به‌تهیه‌کنندگی الکساندر سلکیند، اولین فیلم ابرقهرمانی محبوب و عالم‌گیر را ساخت.

سرِ سوپرمنِ ۲ با تهیه کننده به‌مشکل خورد، هر چند سال‌ها بعد، انتشارِ نسخه‌ی دانر از این فیلم با استقبال منتقدان روبه‌رو شد.او در دهه‌ی هشتاد با کمدی نوجوانانه‌ی بسیار محبوبِ “The Goonies”، روندِ کاری موفق‌اش را ادامه داد و با ساختن فرنچایز محبوب “اسلحه‌ی مرگبار”هم‌چنان فیلمساز مجرب و قابل اعتماد هالیوود بود.”ماوریک” بر اساس فیلمنامه‌ای از آقای ویلیام گلدمن، و ۱۶ بلوک با حضور بروس ویلیس در نقش اول، از واپسین کارهای مورد استقبال دانر به‌حساب می‌آیند. یادش گرامی.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top