امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 20589 |
تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط : |
225 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مسلمانان «کازان» در کشور روسیه، میزبان چند فیلم بلند و کوتاه ایرانی در برنامه امسال خود خواهد بود.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، فیلم سینمایی «سامی» به کارگردانی حبیب باوی ساجد و به تهیه‌کنندگی مقداد طُرفه، در نخستین حضور جهانی خود به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی هفدهمین  جشنواره […]

گروه فرهنگی: هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مسلمانان «کازان» در کشور روسیه، میزبان چند فیلم بلند و کوتاه ایرانی در برنامه امسال خود خواهد بود.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، فیلم سینمایی «سامی» به کارگردانی حبیب باوی ساجد و به تهیه‌کنندگی مقداد طُرفه، در نخستین حضور جهانی خود به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی هفدهمین  جشنواره بین‌المللی فیلم «کازان» در کشور روسیه به نمایش در می‌آید.
 

فیلم «سامی» توسط کمپانی پخش سینمایی «ستاک فیلم» با مدیریت ستار چمنی‌گل در سطح جهان پخش می‌شود.«سامی» که گفته می شود، نخستین فیلم بلند سینمایی داستانی عربی خوزستانی در تاریخ سینمای ایران به شمار می‌آید، از تولیدات سینمای مستقل است که سرگذشت عاشقانه مردی را روایت می‌کند که فقدان بیست ساله همسرش را باور ندارد. باوی ساجد؛ برای باورپذیر جلوه‌دادن فضا وآدم‌های این فیلم، از مجموعه‌ای از نابازیگران و بازیگران محلی و شناخته نشده، در کنار برخی عوامل فنی که برای نخستین بار، تجربه بلند اثر سینمایی خود را آزموده‌اند، استفاده کرده است.

در بخش فیلم های کوتاه جشنواره مسکو هم فیلم «بازی عروسک ها» ساخته مهدی ماهایی به نمایش گذاشته می شود و فیلم «کل فاطمه» ساخته مهدی زمانپور و «پریزاد» به کارگردانی مهدی ایمانی شهمیری نیز به ترتیب در بخش فیلم های مستند بلند و کوتاه این جشنواره پذیرفته شده اند. 

جشنواره بین‌المللی فیلم «کازان» با شعار گفت‌وگوی تمدن‌ها از طریق فرهنگ گفت‌وگو با هدف تبادل تجربیات فرهنگی، هنری و سینمایی بین روسیه و کشورهای مختلف و با نمایش آثار بلند سینمایی، فیلم‌های مستند و انیمیشنی در روزهای ۱۴ تا ۱۹ شهریور ماه امسال (۵ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود.  

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top