امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 20587 |
تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
261 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اضافه ضمن انتقاد از برگزاری جلسه اصلاح قیمت شیرخام پشت درهای بسته و بدون حضور صنایع لبنی تاکید کرد که قیمت شیرخام و محصولات لبنی باید همزمان با یکدیگر اصلاح شوند، در غیر این صورت تصمیمات صرفا برروی کاغذ خواهند ماند و جنبه اجرایی پیدا نخواهند کرد.

محمدرضا بنی‌طبا در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با بیان اینکه قرار شده به دستور وزیر جهاد کشاورزی، شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی جلسه ای در رابطه با اصلاح قیمت شیرخام برگزار و به تغییر قیمت این محصول اقدام کنند، گفت: صنایع لبنی نسبت به فرآیندی که در تشکیل این جلسه طی شده به شدت اعتراض دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش هزینه های دامداری‌ها حتما باید قیمت شیرخام اصلاح شود و ما نیز مخالف این افزایش قیمت نیستیم اما همزمان باید قیمت محصولات لبنی هم براساس کشش بازار  و منافع مصرف کننده اصلاح شود. اگر قرار است بدون حضور ذی النفعان و برخلاف قانون بهبود مستمر کسب و کار که سازمان‌های دولتی را موظف می کند برای اتخاذ تصمیم از حضور ذی النفعان بهره ببرند، اصلاح قیمت صورت گیرد، تصمیمات گرفته شده در جلسه صرفا بر روی کاغذ خواهند ماند. زیرا کارخانه‌ها نمی توانند در همه جهات افزایش قیمت داشته باشند ولی قیمت محصولاتشان را بالا نبرند.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اضافه کرد: وقتی هم این تصمیمات پشت درهای بسته عملیاتی نشود، دامدار و صنایع به غلط مقابل هم قرار می گیرند. اتفاقی که طی یکسال گذشته به دلیل سیاست گذاری‌های غلط وزارت جهاد چندین بار تکرار شد.

به گفته وی عدم اصلاح قیمت محصولات لبنی همزمان با اصلاح قیمت شیرخام مشکلات بسیاری را برای دامدار، صنایع و مصرف کنندگان ایجاد می کند.

بنی طبا تصریح کرد: این تشویش در سیاست گذاری جای تعجب دارد. هنوز چند هفته از صحبت های آقای واعظی، رییس دفتر رییس جمهور که اعلام کردند بدون هماهنگی هیچ تغییری در قیمت ها ایجاد نشود، نگذشته و آیا اینکه بدون دعوت ذی النفعان قرار است قیمت شیرخام اصلاح شود، هماهنگی به حساب می آید؟ اگر  وزیر جهاد کشاورزی مستند به قانون انتزاع این کار را انجام می دهد پس باید گفت بازگشت وظایف به وزارت جهاد اقدام  نادرستی بوده، زیرا حداقل  زمانی که جلسات در وزارت صمت برگزار می شد، همه ذی النفعان در آن حضور داشتند و  پشت درهای بسته برگزار نمی شد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top